Bukefalos 28 år!

Arbetslinjen?

stjarnhimmel

Trådstartare
Det här tycker jag är intressant.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23109441.ab

dvs Arbetslinjen gäller bara för vissa. Hon får enligt Aftonbladet 124 000 i fallskärm samt därefter har hon kvitterat ut statsrådspension på 61 334 i månaden.

Jag trodde att denna pension var avskaffad? Hur länge kan en politiker få betalt utan att göra något? Varför ska de inte gå på a-kassa som alla andra?

Jag reagerade också på ett till citat
– Många har frågat mig om jag har fått många erbjudanden efter det. Men nej det har jag faktiskt inte fått. En del frågor om att arbeta ideellt, men inte särskilt många jobb som jag skulle kunna försörja mig på. Jag har mer fritid än jag skulle önska, sa hon till Aftonbladet då.

Skulle vi acceptera att någon annan sa så? Att de inte arbetar för att de inte har fått erbjudanden? Varför ska vi försörja fd politiker?
 
Men andra som lever på bidrag och får ut en tiondel av hennes stadsrådspension ska det vara en häxjakt på. Vidrigt rent ut sagt:turd::yuck:

Alla jobb är enligt henne bättre än bidrag, donken har säkert timvik att erbjuda om inte annat.
 
Jag ska inte svära på det men har för mig att i Norge så har dom betalt ett visst antal månader från dom slutat eller fått sparken sedan får dom klara sig som vi andra .Har hört och sett många politiker säga att dom inte kan få jobb då dom halkat efter då dom sitter i regeringen eller riksdagen och ligger efter i kompetens .Tydligen så blir dom lite blåsta då dom inte kan ta ett jobb utan att vi måste betala deras löner även efter avslutat arbete .Dessa löner ligger långt ifrån vad en vanlig får ut när man går på akassa
 
För att den konservativa Moderatfalangen skulle få en ministerpost, kulturministern inte anses som särskilt viktig, och man behövde hitta en snabb ersättare när den innan fick gå?

Skulle jag gissa, iaf.
Ja kultur är nog inte en så prioriterad post hos moderaterna antar jag.
Lite som talespersonen i landsbygdsfrågor som hade djurförbud.
 
Och HUR kom människan till makten? Alla politiker kan väl inte vara helt outbildade utan någon som helst tidigare arbetserfarenhet?

Utbildning ska ju löna sig. Eller?

Deras jobb är väl att se till att alla som slutar ska ha så mycket som möjligt inom skamgränsen (om den finns). Och så vidare i nästa led. Så mycket som möjligt så de slipper ett "vanligt jobb". SEn blir man ledamöter i alla möjliga och omöjliga styrelser där man bara klappar varann på axeln när man byter styrelser.
 
Det sticker i ögonen. Har hon inte fått många erbjudanden är det väl bara att pallra sig iväg till Arbetsförmedlingen :grin:
Ja hon vet uppenbarligen inte hur man söker jobb och behöver hjälp med det
Haha. . Detta påminner om när vänner pratat med sina tonårsbarn och berättat att du måste själv söka ett jobb. Ingen kommer komma hem till dig med ett jobb om du bara sitter på rumpan och inte anstränger dig själv. Samt att du kanske inte får ditt drömjobb men då får du ta något annat då du måste försörja dig

Det samtalet verkar ingen ha haft med henne
 

Liknande trådar

Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
16 954
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp