Bukefalos 28 år!

arbetsryttare!!!!

P

pilou

Någon som arbetar som arbetsryttare? Var uppe på löten vid strömsholm för en månad sen o tittade på arbetsryttarutbildningen, verkade jätte skoj.Har hört at det ska vara ganska lätt att få jobb efter utbildning och att det ska vara hyfsat betalt för att vara ett hästjobb :smirk: Hur ser en typisk arbetsdag ut? nyfiken...
 
Jag jobbar som "arbetsryttare" på heltid och har så gjort i ca 15 år. Tror inte att det finns en typisk arbetsdag då alla stallar har väldigt olika rutiner. I många stall har du 6-8 passhästar som du ansvarar för att dom mår bra, många av oss som har hållit på ett tag går imellan stallarna och bara rider "turer". Då kan man rida ca 10 hästar på en förmiddag.Är man stallanstäld får man räkna med att börja mellan 5 o 6 på morgonen jobba till 12-13 och sen komma tillbaks o kvällsfodra och ta hand om passhästarna 15-17. Tiderna varierar i olika stallar och man brukar alltid ha någon ledig eftermiddag i veckan.
Om du är intresserad så tycker jag att du ska kontakta någon tränare på banan och fråga om du får komma och prova på, sen tycker jag att du ska fundera på arbetsryttar utbildningen som redan har fått ett gott anseende hos tränarna! Skälet till att jag tycker du ska"praoa" på banan är att det är en väldig skillnad att jobba hos en tränare på landet o en tränare på banan, lite olika världar.....Lycka till och hör gärna av dig om du vill veta mera. Galoppen skriker efter duktigt folk!
 
Tack för svaret! Ja har funderat på att göra min 2 mån prao på galoppen , går ridsport på gymnasiet allt annat än galopp men det är ju aldrig fel att kunna hoppa å dressyra lite :) får man vara lite fräck å fråga vad du får i lön ? :smirk:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 876
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 579
Senast: Unafraid
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 317
Senast: Migo
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 718
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp