Arbetsträna

Har fått en arbetsträning på ett vaktmästeri :banana::bump:

Kunde verkligen inte passa mig bättre. Jag är så glad att äntligen på komma ut på nåt och slippa sitta hemma och rulla tummarna. Och att få jobba ute är lite av min dröm.

Lite läskigt känns det ju såklart också. Suttit hemma i stort sett hela mitt liv, inte klarat av varken skola eller praktikplatser. Men det var då. Nu är nu. Dessutom har jag inte min PTSD i huvudet längre som säger att jag inte kan något och är rädd för allt. Nu är jag frisk från det. Är verkligen jätte peppad på detta nya kapitel.
 

Det läskiga i allt det här var att jag behövde ringa arbetsplatsen själv i fredags. Jag var verkligen inte taggad på det men kedjerökte en del innan :o och hinkade lite kaffe.

Hur samtalet gick. Jätte bra!
Jag ogillar starkt att prata med okända personer men nu på senare tid har jag faktiskt med en hel del nerver klarat av att ringa allt från byggföretag och hästägare då vi letar barn ponny till dotter. Det var ju även jag som skötte all kontakt med banken och mäklaren när vi köpte huset, i pågående terapi och allt.

Det ger en hel del självförtroende och mod för varje litet steg i livet man tar, åtminstone om steget är i rätt riktning :up:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 467
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt internet är äntligen tillbaka och det här inlägget som jag tänkt ta med till jobbet för att lägga ut i morgon, kan läggas ut på en...
Svar
0
· Visningar
454
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 555
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp