Ardenner hingstar.

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

jessica_roos

Hejsan. Till våren så ska jag ev. betäcka mitt ardenner sto igen. jag skulle vilja helst ha en liten (under 1.60) hingst till henne. är det någon vet av någon liten godkänd avelshinst som har ett bra psyke. sen så undrar jag om det finns några godkända svarta ardenner hinsgtar kvar i avlen.
*Ardenner framför allt* :love: :love:
 
hej de flesta ardenner är ca 150-160cm men visst finns det dom som är större. det finns säkert någon godkänd svart hingst.
 
jo, jag vet det att dom brukar ligga på dom måtten. min familj håller på med ardenner avel själv. men dom ny godkända hingstarna ligger på runt 1,60-1,65. och eftersom att inte hingstkatalogen kommer ut varje år så är det svårt att veta vad det finns för urval av hingstar. jag vet att det finns en svart hingst kvar som är godkänd men inte om han är fortfarande är iaveln eller om det finns andra.
 
JAg vet inte ardener hingst i västernorrland. Han kallas stampe vet inte om han heter nåt annat egentligen och är brun med bläs. Han är Godkänd tror jag... Är inte så insatt i det där, men jag tycker att han verka va hel :cool:
 
jo jag såg det i stamboken. han heter Stampe och är godkänd. men så även på avelsföreningen för sv. ardennerhästens hemsida att han var till salu. det är ganska ont om ardenner på denna sidan av sverige tror jag. ialla fall godkända hingstar. som jag vet så finns hingstarna. Tonid, Raket , Avinir av Ugglebo , Pargus och så Stampe. men är det någon som vet mer så säg gärna till.
 
Japp det är han i såfall. Jag tycker att han är riktigt cool, pappa vill köpa men man kan ju inte köpa en häst för skoj skull :smirk:
 
Sv: Ardenner hingstar.

Stampe står i Jämtland i byn Bispgården som han alltid har gjort...
Och hur jag kan vara så säker på det är för att det är min far och jag som har ägt han sen födseln.
 
Sv: Ardenner hingstar.

Hejsan. Till våren så ska jag ev. betäcka mitt ardenner sto igen. jag skulle vilja helst ha en liten (under 1.60) hingst till henne. är det någon vet av någon liten godkänd avelshinst som har ett bra psyke. sen så undrar jag om det finns några godkända svarta ardenner hinsgtar kvar i avlen.
*Ardenner framför allt* :love: :love:

Du har ju Herkules 11770 han är svart, 155 hög och trevlig att ha o göra med.
 
Sv: Ardenner hingstar.

Detta är en tråd från 2003 som puttats upp.
Den innehåller ingen information som gör att det behöver diskuteras vidare i den, utan den får sjunka tillbaka ner i arkivet igen, med ett hänglås på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 064
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 360
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 697
Senast: lingonben
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Konstigt simsätt
  • Hat
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp