Årets bästa serie

Jag glömde jag gillade faktiskt Sabrina Dock vägrar jag se de nya avsnitten för jag tyckte säsong 1 var liksom "färdig"

Tappar lätt intresset så vill ha korta serier.
 
Nu har jag sett Bodyguard. Jag gillade den redan 20 minuter in på första avsnittet när man redan blivit presenterad för 3 "coola" karaktärer som alla var kvinnor :) tyckte om resten av serien också!

Jag har också sett den nu och tyckte att den var SÅ bra! Första gången jag verkligen fastnat för en serie på länge. Så tack snälla buke för tipset! Nu ska jag dammsuga tråden efter fler bra tips! :bow:
 
Holy crap. Nu har jag sett klart Manhunt: Unabomber. Så grymt spännande och bra, baserat på det mångåriga dramat med Unabombaren som jag faktiskt minns (även om jag först förväxlade honom med Timothy McVeigh :meh:)

Jag håller på med den nu, har inte riktigt fastnat än (är på avsnitt två) men hoppas att det ska bita snart! Ska se Murder Mountain sen också, verkar som att jag har samma smak som många här i tråden och är såååå tacksam för bra serietips! :up:
 
@Sofie_B Murder Mountain var fantastiskt bra tyckte jag! Och intressant. En inblick i nåt så otroligt främmande för mig och dessutom helt otrolig natur där den utspelar sig. Jag blev helt hooked.
 
Vår tid är nu. :)
Har sett båda säsongerna och längtar efter tredje som ska komma i höst.
Tycker det är bland det bästa som har gjorts i svensk produktion, kanske det allra bästa någonsin.
Karaktärerna är intressanta och dynamiska. Inget saknas. Allt finns där. :love:

Outlander.
För att den är spännande, romantisk och intressant och se hur man levde på 1700-talet.
Streamar fjärde säsongen nu.
Än så länge tror jag att jag tycker det var mer intressant när det utspelade sig i Skottland.
Gillar miljön där. Och dialekten. :love:
Till skillnad mot många andra så bryr jag mig inte särskilt att Jamie är snygg. Jag tycker mest att han ska borsta håret. Det är antagligen fel på mig. :p
Jag är mest intresserad av Claire när det gäller karaktärerna.

The handmaides tale.
Är kluven, men tycker den är bra och fruktansvärd på samma gång. :crazy:
Karaktärerna är inte enligt min mening så starka utan det är själva temat som är grejen.
 
Jamen det förstår jag. Det är dock hur offren visas jag reagerar på. Det är för estetiskt, för likt snygga tavlor.
När det känns som ett medvetet val, så måste jag säga att jag uppskattar den typen av estetik. Men då är det den gamla gotharen i mig som talar, som har en böjelse för skräckromantik och som ändå fängslas av Edgar Allan Poes tankar om den vackra döda kvinnan "The death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world." Ser det som ett större problem om det förekommer den typen av bilder i en serie som gör anspråk på en mer realistisk estetik, som i typ Happy Valley (som jag också älskar).
 
Vill också tipsa om dokumentärserien "The radical story of Patty Hearst". Även den en bit av ett pussel för att förstå Amerikansk historia och samhällshändelser och utveckling i den som också påverkar oss. Är osäker men tror att det är samma den som ligger på svt play nu som "Patty Hearst, miljardären som blev terrorist".
 
När det känns som ett medvetet val, så måste jag säga att jag uppskattar den typen av estetik. Men då är det den gamla gotharen i mig som talar, som har en böjelse för skräckromantik och som ändå fängslas av Edgar Allan Poes tankar om den vackra döda kvinnan "The death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world." Ser det som ett större problem om det förekommer den typen av bilder i en serie som gör anspråk på en mer realistisk estetik, som i typ Happy Valley (som jag också älskar).
I mina ögon är det ett jätteobehagligt citat, nöjer mig med att konstatera att vi tycker olika. ;)
 

Liknande trådar

Kultur Jag trodde det fanns en tråd typ "Vad läser du just nu?" här på Buke, men hittar den inte. Så jag gör en egen, efter artikeln hos BBC...
2
Svar
33
· Visningar
1 700
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 980
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 190
Senast: tara
·
Hästhantering Hej Har en häst på foder som jag haft hand om i 3år nu och som alltid vart en jäkel på o bitas o nafsas. Oftast biter han inte hårt...
Svar
5
· Visningar
7 632
Senast: xmobilexd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp