Årets betäckningssiffror SWB

Kul! Jag valde Fortnite bland annat för jag ville ha en hingst med beprövad fertilitet. Han fick en procent på 96%, så just den aspekten prickade in :).

Spännande att det är så många fler ston i år. Kan det hänga ihop med tävlingsstoppet början av året som gjorde att fler hobbymänniskor valt betäcka?
 
Det är bara att gratulera till en smart affärsmodell.
Jag vet inte om det är så himla smart egentligen. Kommer att finnas massor av Magic Park avkommor till salu och många kommer nog säljas till väldigt låga priser vilket egentligen blir dåligt för alla. Magic Park i sig är ingen dålig hingst men han har ju inte bara fått ”bra” ston dessa två åren vilket också kommer att visa sig bland avkommorna.
 
Ojdå. Inget dåligt pris att vinna en betäckning men det blir kanske lite sådär när det är en specifik hingst. Inte säkert att man har ngt sto som passar 😇
Precis. Hade nog varit bättre om en lite större hingstägare/station hade skänkt priset. Känslan är väl dessutom att det kanske inte är så många ”proffsuppfödare” som väljer MP, utan mer hobbyuppfödare. Men jag kan absolut ha fel där.
 
Precis. Hade nog varit bättre om en lite större hingstägare/station hade skänkt priset. Känslan är väl dessutom att det kanske inte är så många ”proffsuppfödare” som väljer MP, utan mer hobbyuppfödare. Men jag kan absolut ha fel där.
Ja, absolut och kanske det kunde ha ingått rådgivning isåfall för att försöka få fram den bästa matchen.
Har hört ganska blandat om vem som väljer honom. Tyvärr är det nog så att många tror eller tycker att han passar deras ston pga sitt pris..
Dom äldre Magic Park avkommorna jag har ridit har inte varit jätteenkla eller varit 100% passande som hobbyhästar så jag hade aldrig valt honom själv för att ha en hobbyhäst faktiskt.
 
Skiljer sig inte priserna förhållandevis lite mellan hingstarna? Tänker på de som finns att tillgå i Sverige. Några tusenlappar i sammanhanget känns inte som att det påverkar.
Förutom Magic Park då.

// har dräktigt sto med MP pga betalat en språngavgift redan och X antal skick på hingst som inte tog sig o visste inte om stoet kunde bli dräktigt 🙄 dräktig på ett skick med MP så är glad att han fanns🙏🏻
 
Kul att Janeiro Platinum fick så många ston. Han är riktigt fin.
Dressyruppfödarna valde inte efter priset.
Tror det kan bli riktigt fina avkommor. Men det finns nog en risk att de kommer ha ett temperament som inte passar hobbyryttare och med tanke på hur många som tillverkats….
 
Tycker det är kul att en hingst som kintaro får ston. Sen har Sibelius fått fler ston i år, men jag trodde han skulle få fler!
Ang Magic Park så faller varken han eller avk mig i smaken. Hade förstått om han fick många ston om det fanns många avk som presterat såsom tex cardento, hip hop osv men så är inte fallet här. Iallafall inte än jag hoppas det blir bra avk annars är det en tråkig ut evkling av vår avel.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp