Årets hö

K

knyttet

Nån som vet vad årets höpriser landar på i snitt och om det är bra näringsvärden???
Vet att det varierar, men ett hum borde väl gå att få? :confused:
 
Näringsvärderna varierar ju åker från åker, så det är nog väldigt svårt att få ett generellt näringsvärde. Är du intresserad - ta och skicka in prover.
 
Priset beror ju mkt på var du köper höet.
Vad jag vet är det ju lite dyrare ju närmare stora städer man kommer.

Jag betalar runt 1:50/kg exkl. moms för mitt hö.

På många ställen är ju höet tyvärr intaget sent, "min" bonde fick inte in sitt förrän juli/augustiskiftet ungefär.
Vilket kommer göra att proteinvärdet kommer hamna för lågt.

Han sa att höet kom in vid samma tidpunkt i fjol, och då var det REJÄLT fattigt på protein, men tyvärr skyhögt i energi! Jag analyserade höet förra året, men har inte hunnit analysera årets hö än.
 
Betalar 1.75/kg och får det då hemkört, men utan analys.
Har analyserat och var väldigt nöjd med värdena.
 
2 kr/kg, analyserat, hemkört samt hjälp att lasta upp det på loftet :D
Jag tycker om "min" bonde! ;)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Nya hästen fick med sig nått tillskott för magen, men inte i originalförpackning. Nån som har nå hum om vad det kan va? Doseringen va...
Svar
11
· Visningar
999
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: mily
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 283
Senast: Morces
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp