Årets Jerringpris.....

swemale

Trådstartare
Hästhoppningen nobbas av årets Jerringpris ... Ingen på vare sig lag eller individ nivå finns representerad...

"I den 16 namn långa, första nomineringslistan från Radiosporten så finns inte hästhoppningen representerad i varken individ- eller lagform. Den enda hästrelaterade nomineringen på listan är travkusken Björn Goop, segrare i travklassikern Prix d'Amérique i Paris i januari."

Dags kanske att vi alla står bakom Goop den här gången.... Alltid retar det det någon....
 
Det är ett extremt stark startfällt, det är bara ett par som inte har OS/VM guld som fotbollslaget i VM de platsar inte alls. Jag ser det inte som fel att förbigå silver för ridsporten i det här läget, men ett par borde tas bort/ersättas.
 
Fast nej.. i år förstår jag att ridsporten inte kom med.
De andra som blivit nominerade har OS-medaljer, VM-guld eller motsvarande. Ja ridsporten blir diskriminerad ibland.
Men - vi får inte ta det hur långt som helst. I år är det rimligt enligt mig att ridsporten inte är med. Det fanns så väldigt många bra prestationer i år.
 
Det är ett extremt stark startfällt, det är bara ett par som inte har OS/VM guld som fotbollslaget i VM de platsar inte alls. Jag ser det inte som fel att förbigå silver för ridsporten i det här läget, men ett par borde tas bort/ersättas.

Fotbollslandslaget "riskerar" att vinna Jerringpriset.
Det är jättemånga människor som är intresserade av fotboll och det var trots allt något av en bedrift att klara sig så långt som de gjorde på VM.

Fast jag håller mest på Goop.
Även om jag egentligen tycker att Olle G skulle kunna nomineras utifrån sin livskarriär, nu när han inte kommer att köra fler lopp.
 
Jag är inte speciellt förtjust i fotboll, men mig veterligen är det den största sporten i Sverige och i världen.
Att lyckas så pass bra som man gjorde i den konkurrensen är stort.
Nu har jag dålig koll men det är väl bara 1994 och 1958 man lyckats bättre?
 
Jag hoppas Stina Nilsson vinner. Varför fotbollslaget ens är nominerade fattar jag inte.
För att det är så hög konkurrens inom fotbollen så den prestationen värderas högre än placeringen dvs den prestationen är typ lika bra som ett VM-guld i hockey eller skidåkning pga konkurrensen.
 
Varför glöms alltid damlandslagets framgångar bort? VM-silver 2003.
Som jag skrev, jag har inte full koll, det jag dock vet är att konkurrensen inom damfotboll är betydligt lägre även om den väl blivit tuffare de senaste åren.
En av anledningarna till att jag gillar ridsport är att alla oavsett kön tävlar tillsammans.
 
Ja, jag förstår resonemanget men jag köper det inte. Finns ju flera sporter med hög konkurrens.
Det finns få sporter med lika hög konkurrens som fotboll. Det är få medaljer och många länder som praktiserar med många individer. Jag skulle helst sett att man kom åtminstone till semifinal dock för att platsa. Kvartsfinal det är bland de 8 bästa (delad 5:e antar jag).

Hade de kommit på pallplats hade det varit solklart.
 
Det finns få sporter med lika hög konkurrens som fotboll. Det är få medaljer och många länder som praktiserar med många individer. Jag skulle helst sett att man kom åtminstone till semifinal dock för att platsa. Kvartsfinal det är bland de 8 bästa (delad 5:e antar jag).

Hade de kommit på pallplats hade det varit solklart.
Ja men de är ju skitmånga som delar medaljen också, alltså många individer på en medalj.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp