Årets julkalender: Storm på lugna gatan

Postadressen kan vara Lugna gatan medan själva gården heter Lugna gården. Det är ganska vanligt.

Det är väl ändå inte ganska vanligt? Jag har kört till tusentals postkunder och det är ett fåtal enstaka hus i samhällena (jag kan komma på tre just nu) som har en annan beteckning på fastigheten än postadressen. På landet har det försvunnit mer och mer de senaste tio åren också.
 
Det är väl ändå inte ganska vanligt? Jag har kört till tusentals postkunder och det är ett fåtal enstaka hus i samhällena (jag kan komma på tre just nu) som har en annan beteckning på fastigheten än postadressen. På landet har det försvunnit mer och mer de senaste tio åren också.
Men det förekommer. Tex där jag bor heter det inte gården. Men det heter ju ändå gården fast postadressen säger nått annat. Häromkring är det ganska vanligt.
 
Hmm konstigt att Mika och Malva plötsligt var så sams idag...? :p
För övrigt känns det inte som om det hände så mkt i dagens avsnitt...
 
Åh dagens avsnitt slutade alldels för spännande :nailbiting:


Appropå att någon tyckte att den var stereotypisk så reagerade jag också på det, speciellt eftersom jag har hunnit se båda säsongerna av Greveholm där det också bara var vita familjer och i huvudrollen en familj med 2-3 barn, alltid minst en pojke och en flicka. Egentligen är årets kalender ganska inkluderande men en människa med funktionshinder eller utländsk bakgrund hade man väl kunnat klämma in.

Någon som vet om det funnits i någon annan kalender i närtid?
 
Åh dagens avsnitt slutade alldels för spännande :nailbiting:


Appropå att någon tyckte att den var stereotypisk så reagerade jag också på det, speciellt eftersom jag har hunnit se båda säsongerna av Greveholm där det också bara var vita familjer och i huvudrollen en familj med 2-3 barn, alltid minst en pojke och en flicka. Egentligen är årets kalender ganska inkluderande men en människa med funktionshinder eller utländsk bakgrund hade man väl kunnat klämma in.

Någon som vet om det funnits i någon annan kalender i närtid?
I varenda kalender de senaste åren har det varit mörka med och i år är teknikgrannen med rötter utomlands. Så ser inget behov av att ”klämma in” bara för att utan fokusera på handlingen.

Ang postadressen @Pancakes så är det tydligen: Lugna Gården 3
Så att kalendern heter GATAN makes no sense :cool:
 
Åh dagens avsnitt slutade alldels för spännande :nailbiting:


Appropå att någon tyckte att den var stereotypisk så reagerade jag också på det, speciellt eftersom jag har hunnit se båda säsongerna av Greveholm där det också bara var vita familjer och i huvudrollen en familj med 2-3 barn, alltid minst en pojke och en flicka. Egentligen är årets kalender ganska inkluderande men en människa med funktionshinder eller utländsk bakgrund hade man väl kunnat klämma in.

Någon som vet om det funnits i någon annan kalender i närtid?

Jag skulle gissa att Mika och Evin har utländsk bakgrund
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 764
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 584
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 053
Relationer Hej, jag är helt ny på forumet som jag hittade av en slump. Verkar vara en trevlig stämning med ärliga människor. I försök om att hålla...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
21 393
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp