Arg, frustrerad och besviken på livet

Ska det inte vara mer än så här?
Räcker det inte snart?
Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt.
Inte nog med att kroppen lägger av nu ska jag betala 34 500,- på skatten, huset är fortfarade inte sålt så står med 2 bolån, 2 elräkningar mm mm jag är halvtidssjukskriven och inkomsten har ju liksom halverats.

Jag orkar snart inte mer. Inte blir det lättare av att den nya nattmaskinen som alla prisar till gudarna som ska vara sååå bra känns skit. Dag 4 av 4 av att vara på sjukhuset i sängen 4h för att testa. Veta att denna ska sedan stå bredvid sängen, ta upp en massa plats och bara få mig att känna mimg sjuk. Hur mycket sopor som kommer att bli är också det dubbla mot mina vanliga påsar på dagen.

Jag vet inte. Livet är inte roligt och jag känner mig bitter över hela situationen. Jag kommer på mig själv med att tänka om det inte vore för djuren och mamma skulle jag inte fortsatt.

Det kommer bli lättare sägs det men när? Verkar som om minsta lillla glädjegrej jag hittar så får jag ytterligare en käftsmäll i form av något värre.

Ta denna månadens ekonomi t.ex Jag skulle få tillbaks för utlägg av resor på lite över 3000,- Jäj!
Extra utgifterna jag fick denna månad var en 3-dagars klinikvistelse för hästen, 2 tandläkarbesök a 4000,- + 5000,- Skatten 34500,- Få reda på att blir huset sålt ska jag betala ca ytterligare 50 000,- på huslånet för att det ska kunna skrivas över. Hunden vart tvungen att kollas upp 2500,- (självrisk + rörligt) Försäkringsbolaget hade inte dragit hästförsäkringen ordentligt så där kom det ett papper på att 11 000,- skulle betalas in. Ringt till dem nu och ordnat, kollat varför. Betalat in de 11 000 och får vara nöjd att nästa omgång blir månadsvis igen i juni.


Jag har snart tömt hela mitt sparkonto. Hur fasen ska det gå nu?
Enda abbonemang jag har är tv/internet. Sa upp alla streamingtjänster, spotify mm för länge sen så finns Liksom inget där jag kan dra in på heller. Äter knappt ute, går nästan aldrig till frisören okynnesköper inte något. Sist jag köpte kläder var det när njursvikten kom och jag åkte till second hand för att köpa byxor jag kunde komma i.

Maten kan jag nog minska några hundralappar på. Men det är fortfarande bara småsummor och kommer inte i närheten utav de extrautgifterna jag har och som hela tiden fortsätter rulla in :(

Hur tusan ska jag fixa det här?
 

Låter fruktansvärt jobbigt, hoppas det vänder snart❤. När det gäller nattmaskinen tackade sambon nej till sån för han tyckte den alls va nåt vidare .
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 027
Senast: starcraft
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var och tog ett nytt test för att kolla mina järnnivåer. Och gissa om min glädje när jag såg att Ferritinet återigen har tagit...
Svar
0
· Visningar
1 396
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 100
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp