Argentinus?

S

Spider84

Jag råkade slänga en blick i Ridsport och fick syn på denna helt otroligt snygga hingst! :love:

Jag ska inte betäcka i år utan det blir nästa vår om nu inte allt fanskap som kan hända händer. :crazy:

Har hittat lite bilder ute på nätet och lite smått att läsa om honom och som jag fattar det så ska www.rosentorp.com ha honom i år för semin i Sverige (inte ha själva honom....äsch ni fattar hur jag menar).

Bl.a de här bilderna:

Uppställd, framifrån.
Bild från sidan
Hoppbild
Huvudbild
Härlig galopp bild!!

Ta bort http:// på de som inte funkar direkt!


Han ser ut som jag vill ha hingsten i kroppen, i alla fall av det jag kan se. Grov, men inte klumpig, ett vakcert huvud och bra vinklar (eller missar jag något?).

Frågan är nu, hurpass elastisk är han eller hur mycket nedärver han av det och hans grovhet då så klart.
Hur stora avkommor brukar han ge?
Mitt sto är ju bara 157cm, men mycket högre än 160cm vill jag helst inte ha hos avkomman.
Han själv är väl 173cm?
Kan säga att jag funderade på Briar ett tag för han har verkligen allt jag vill ha, men valde att sluta fundera på honom då han ger så stora avkommor och de som har honom trodde inte att mitt sto skulle bli ett undantag.

Hur rör han sig? Bra gångarter eller någon som brister?
Hur pass bra hopp teknik har han och nedärver han den? Utgår från att han har en bra hopp teknik. ;)

Som jag fattat det så har han gett Svår klass hästar i både hopp och dressyr (hopp bl.a Anka).

Hur är han i temperamentet? Föredrar tuffa hästar framför "veka".

Så ni får gärna berätta allt ni vet om honom och självklart hans stam...

Vet inte så mycket om honom, förutom att jag hört om honom förut mycket när jag var yngre, och att han kostar en del att betäcka med, men har han allt det jag vill ha så inte mig emot. :D
 
det mesta temperamentet brukar de väl ändå få av mor sin, så där har du nog inga problem :p
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 886
Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 048
Avel Hejsan! Funderar på att betäcka mitt sto med Favorit Ask i vår :) Han är verkligen en typ av häst som jag gillar, och jag har sett så...
Svar
6
· Visningar
1 185
Senast: Freazer
·
Avel Jag har kollat runt och läst om massor av hingstar som kan passa mitt hann sto efter Wordly - Weltmeyer -( Walt disney från mamman sida)...
Svar
5
· Visningar
1 264
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp