Bukefalos 28 år!

Aningsfull

Trådstartare
min hund är världens sötaste, det är hon. men hon har just tuggat i sig min plånbok. :crazy:
dessutom åt hon tidigare upp mitt sim-kort till mitt abonemang. jag hade sparat ihop 600 kr på det att ringa för...
just nu är jag lite smått irriterad... hann som tur var stoppa henne innan hon han tugga upp min mobilladdare.
om bara denna tuggperiod ville ta slut någon gång...

{72c326d9-b149-4ce3-8833-411fb49556c8}.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: argh..

Haha oj!
Min uhnd har aldrig tuggat sönder någonting förutom kanske ett pa sockar nån gång, och det ska jag nog vara väldigt glad för läser jag :P
 
Sv: argh..

men till abbonemanget går det väl att skaffa nytt simkort?
och är pengarna verkligen bundna till själva kortet och inte abbonemanget bara?

dags att lägga saker där hon inte kan få tag i dom kanske? ;) :rofl:
 
Sv: argh..

Jo, det är verkligen det.. men mitt sim-kort låg på mitt skrivbord, hon hade tagit sig upp via datastolen. och min plånbok låg i min väska, som jag råkat glömma stänga. hon är hemsk på att gräva fram saker ur väskor och liknande, och en öppen väska är ju det roligaste som finns, så dom hittar hon snabbt. :D
 
Sv: argh..

Tuggleksaker är inget du funderat på åt henne???
Träffade moster och morbrors jycke igår och hon hade fått tag på en sån pipleksak, heltokig blev hon när den pep, plantan fattade ju inte att det var när hon bet i den som den pep :rofl: :rofl: :rofl: såg rätt skoj ut när en stor rotte står och skäller ut en liten piptomte :rofl:

Mvh
Möller
 
Sv: argh..

kan man skaffa ett nytt sim-kort? det vore ju underbart! för det kändes lite jobbigt att bli av med 600 kr... :crazy:
skulle kunna gå in på telia imorgon och prata lite allvar med dom. :D
 
Sv: argh..

Hon har ungefär en miljon tuggleksaker som flitigt används, men desvärre hindrar det inte henne från att tugga på våra saker ibland ändå. :D
Vaknade en natt av att hon tuggade på VÄGGEN i mitt rum. (har träväggar)
 
Sv: argh..

Nä jag tror det är i dina tänder det kliar.
Så söt och oskyldig som hon ser ut..
 
Sv: argh..

:D Jo, oskyldig kan hon verkligen konsten att se ut. men det är då man ska se upp, för då är hon som mest skyldig. ;) :D
 
Sv: argh..

Hahahahahahahaha. Hobbe hade också en period, men det går nog över snart..
Min mobilladdare är helt sne i änden.
En plånbok har också fått sätta livet till.
Sängkläder, mina kläder (helst underkläder, hämtade ur tvättkorgen :eek: )
Bäst var när mamma hade lite folk här hemma, och Hobbe hämtade nån av tanternas scarf o satte i sej :smirk:
Jag skrattade så jag grät när han satt i sej en bläckpenna i mammas och pappas säng.. Hela sängen var blå, och hunden var lila i munnen :rofl:
Och ja, då lägger han sej ner, med huvudet lågt, och ser väldigt väldigt söt och oskyldig ut...
 
Sv: argh..

Min hund tuggade också sönder mycket under sin tuggperiod, främst kläder. Sen åt han upp en godispåse med turkisk peppar, antar att det inte är så nyttigt. Pennor, tv-sladden (plötsligt slutade tv:n funka när vi satt och såg på den). Sen har han gnagt i hörnen på var enda stol i köket, så det sticker ut gul skumgummi från hörnen...
Sen var han väldigt nyfiken när han var liten också, fick en rejäl stöt av ett uttag i väggen när han kom och skulle undersöka med sin nos. Han skrek som bara den. Stackars liten. Men han är en lustig hund för han glömmer bort allt det dumma och är lika nyfiken iallafall..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: argh..

underkläder hämtar Julie också. :o så lagom roligt om man har gäster och så ligger ett par begagnade trosor i soffan. eller vad som var ett par begagnade trosor. :crazy: för att inte tala om BH:ar.
sen har hon lyckats bita hål i soffan också så där ligger hon och plockar stoppning när hon inte har bättre för sig.
för att inte tala om sängkläder, det tuggar hon på med glatt humör. speciellt hörnen på allt. hörn på kuddar får aldrig vara ifred.
och pennor.. hon smular pennor till molekyler. och för några dagar sen hade hon slaktat ett vedträ i min säng. :crazy:
och en dag hade hon tuggat bort hälen på mammas finskor. :angel: och så tuggade hon i sig skosnörena på mina nike air.
och som jag skrev tidigare har hon även ätit lite på väggen i mitt rum.
gud.. jag hoppas att den här perioden går över snart.
 
Sv: argh..

en sak som egentligen är kul samtidigt som det är lite äckligt. hon är helfaschinerad av vad man gjort på toaletten. så fort man ställt sig upp springer hon fram, ställer tassarna på kanten och kikar ner i toastolen. :o :rofl:
 
Sv: argh..

Haha. En sån liten räv..

Och det där med söndertuggade underkläder, det har inte gått över än.. Och hon är väl ändå 3 år. :smirk:
 
Sv: argh..

Ring till telias kundtjänst så skickar de säkert ett nytt simkort till dig.

Var det ett abonnemang el kontantkort som du hade?? Om kontantkort, registrerat el inte??
 
Sv: argh..

Oh nejj! Hur ska jag ha råd? För hon lyckas alltid sikta in sig på dom nyaste trosorna också. :crazy: :cry:
åhh.. jycke.. får skaffa tvättkorg med lås på. :D
 
Sv: argh..

det var ett abonemang.. så jag hoppas verkligen att dom kan hjälpa mig..
jag har låtit det ligga för att jag skulle spara ihop pengar på det. använde det för att ringa och kolla saldo (600 kr var det) och sen glömde jag det kvar på mitt skrivbord. skulle jag aldrig ha gjort. :crazy:
 
Sv: argh..

Aningsfull skrev:
Oh nejj! Hur ska jag ha råd? För hon lyckas alltid sikta in sig på dom nyaste trosorna också. :crazy: :cry:
åhh.. jycke.. får skaffa tvättkorg med lås på. :D


Ja alltid dom nyaste och finast..
Senast var det min nya jättefina som jag inte sett i affär förr eller senare :crazy: Då var hon inte poppis. Och då hade jag lagt dom i ett skåp låst med nyckel, men det var väl någon millimeter som stack ut... :(
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 845
Senast: fejko
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 644
Övr. Hund Min granne med hundar kommer nog ha problem inom de närmsta dagarna... Han är envis som synden och ser sig själv som världens bästa...
Svar
3
· Visningar
1 331
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 105
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp