Argumenterande tal

Piek

Trådstartare
Jag ska hålla ett argumenterande tal och kan inte bestämma mig för vilket ämne jag ska välja. Så därför frågar jag er, om DU skulle argumentera för eller emot något idag, vad skulle du du välja och varför? :D
 
Jag ska hålla ett argumenterande tal och kan inte bestämma mig för vilket ämne jag ska välja. Så därför frågar jag er, om DU skulle argumentera för eller emot något idag, vad skulle du du välja och varför? :D
Jag hade tagit någonting som är lite roligt och kanske lite absurt, det är ju där man verkligen får tänka till.

Tex, ska vi ha en lagstiftning som säger att man måste köra upp för att kunna förnya sitt körkort?
Ska vi tillåta Norrland att bli självständigt?
Ska vi plantera in giraffer för att hålla markerna öppna?

Behöver ju inte vara så seriös.
 
Jag ska hålla ett argumenterande tal och kan inte bestämma mig för vilket ämne jag ska välja. Så därför frågar jag er, om DU skulle argumentera för eller emot något idag, vad skulle du du välja och varför? :D
När jag höll ett argumenterade tal handlade det om att högskolor/ universitet inte borde få utbilda så många fler än vad marknaden efterfrågar. Hade fokus på ekonomutbildningarna.
 
Jag hade tagit någonting som är lite roligt och kanske lite absurt, det är ju där man verkligen får tänka till.

Tex, ska vi ha en lagstiftning som säger att man måste köra upp för att kunna förnya sitt körkort?
Ska vi tillåta Norrland att bli självständigt?
Ska vi plantera in giraffer för att hålla markerna öppna?

Behöver ju inte vara så seriös.
Särskilt inte så här dagen efter valet.
 
Plast! Vi gjorde en inlämningsuppgift om plast, man skulle skriva en argumenterande text om plast. Jag som vill försöka plastbanta fick lite ahaupplevelse om både för och nackdelar av plast!
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
568
Senast: Piaff
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
311
Senast: VLMF
·
Relationer Igår kom det på tal om min icke existerande relation med min mor på arbetsplatsen. Svarade på en fråga utan att helt tänka efter...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 260
Senast: BusBarro
·
Samhälle Jag ska skicka in hästarnas pass till föreningen och därför behöver jag veta att det kommer fram. Hur fungerar det som förr hette...
Svar
14
· Visningar
834
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp