Aribnb och idverifikation

nickan1

Trådstartare
Skulle boka på airbnb men ser att jag måste ta kort på mitt ID-kort, körkort eller pass och ladda upp till deras sajt man skulle ta kort på både fram- och baksidan av körkort då i mitt fall. Detta fick mig att backa faktiskt. Någon som har gjort det? Känns väldigt märkligt när vi i Sverige har bankid även om jag förstår att det är ett internationellt företag så tycker jag med tanke på de höga serviceavgifterna de tar att de kan bygga lokala lösningar.
 
Skulle boka på airbnb men ser att jag måste ta kort på mitt ID-kort, körkort eller pass och ladda upp till deras sajt man skulle ta kort på både fram- och baksidan av körkort då i mitt fall. Detta fick mig att backa faktiskt. Någon som har gjort det? Känns väldigt märkligt när vi i Sverige har bankid även om jag förstår att det är ett internationellt företag så tycker jag med tanke på de höga serviceavgifterna de tar att de kan bygga lokala lösningar.
Det är ett normalt förfarande i många länder.
 
Skulle boka på airbnb men ser att jag måste ta kort på mitt ID-kort, körkort eller pass och ladda upp till deras sajt man skulle ta kort på både fram- och baksidan av körkort då i mitt fall. Detta fick mig att backa faktiskt. Någon som har gjort det? Känns väldigt märkligt när vi i Sverige har bankid även om jag förstår att det är ett internationellt företag så tycker jag med tanke på de höga serviceavgifterna de tar att de kan bygga lokala lösningar.
Ja, jag har gjort det. Om du tycker de borde bygga en lokal lösning med BankID istället så kan du ju höra av dig till dem och föreslå det, men det är ju i slutändan de som avgör vad de vill göra. Men i nuläget är det såvitt jag vet ett krav med pass för att få använda tjänsten.
 
Ja, jag har gjort det. Om du tycker de borde bygga en lokal lösning med BankID istället så kan du ju höra av dig till dem och föreslå det, men det är ju i slutändan de som avgör vad de vill göra. Men i nuläget är det såvitt jag vet ett krav med pass för att få använda tjänsten.

Ja det skrev jag som orsak till varför jag inte gick vidare med bokningen så det borde ha gått fram hoppas jag.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 014
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 114
Senast: Wille
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 625
Senast: fejko
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 065
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp