Bukefalos 28 år!

Arion hundfoder?

JennyB

Trådstartare
Jag har tänkt byta foder till en spannmålsfri sort och har letat runt en hel del. Nu har jag hittat en sort som heter Arion och undrar om någon här har erfarenhet av det fodret. Det är nämligen väldigt mycket billigare än tex Orijen, Taste of the wild som jag också funderat på. Eftersom vår hund är av storleken skitstor och kostar mer i mat än en häst så tittar jag också på priset. Hon äter nu Eukanuba men det innehåller ju spannmål. Pga att vi bor ute i bushen så letar jag också efter ett foder som man kan få hemkört. Så någon som tycker något om Arion?
 
Jag har tänkt byta foder till en spannmålsfri sort och har letat runt en hel del. Nu har jag hittat en sort som heter Arion och undrar om någon här har erfarenhet av det fodret. Det är nämligen väldigt mycket billigare än tex Orijen, Taste of the wild som jag också funderat på. Eftersom vår hund är av storleken skitstor och kostar mer i mat än en häst så tittar jag också på priset. Hon äter nu Eukanuba men det innehåller ju spannmål. Pga att vi bor ute i bushen så letar jag också efter ett foder som man kan få hemkört. Så någon som tycker något om Arion?

Det är ju ett svenskt foder också, vilket är bra.
Jag testade det på min hund och var väl inte jätteimponerad. Tyckte han blev lite trist i pälsen. En bekant har det till sin hund och är nöjd, så det är väl olika helt enkelt som med alla andra foder. Jag skulle inte säga till någon att avstå, så dåligt var det ju inte. Passade bara inte min herre riktigt.
 
Tack för svar! Jag tror jag ska prova faktiskt. Hade nästan bestämt mig för Orijen men nu hittade jag denna sort som kostade 387,60:- för 12 kg. Priset är såklart inte viktigast men vår stora nalle äter massor så hon är rätt dyr i drift. Passar Arion henne så är det super annars får vi väl leta vidare.
 
Tack för svar! Jag tror jag ska prova faktiskt. Hade nästan bestämt mig för Orijen men nu hittade jag denna sort som kostade 387,60:- för 12 kg. Priset är såklart inte viktigast men vår stora nalle äter massor så hon är rätt dyr i drift. Passar Arion henne så är det super annars får vi väl leta vidare.
Ja min bekanta har en dobbis och det funkar fint för henne. Så testa du
 
Vi har en landseer och anledningen till att jag vill byta är bla att hon ibland har lite rinnande ögon. Tycker det blev bättre när vi började ge henne mindre rester men vill ha bort spannmålet ur hennes vanliga foder också.
 
Arion har väl ingen spannmålsfri sort? Tror det är ris i alla deras foder.Inget jag skulle vilja ge dagligen pga arsenik som finns i allt ris. Om du vill hitta ett spannmålsfritt foder till lägre pris så kika på Simsons 12 kg från 439 kr el billigare om du köper två säckar. zooplus har det. De har också lägre pris på de flesta andra kända torrfodermärkena.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 803
Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
2
Svar
23
· Visningar
1 858
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 861
Senast: kolblakkur
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 179
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp