Ärliga varningar vid rasval

Sv: Ärliga varningar vid rasval

Greyhound - var uppmärksam på att from nu så är diskbänken alltid skinande ren. Ställ inte fram något för att tina, eller för senare förtäring. Greyhounden kommer att se till att bänken alltid är helt tom från något ätbart.

Stämmer på de flesta greyhounds jag träffat :p

Rottweiler [/B]- köp en extra dammsugare så att den alltid står redo för drivorna av hundhår längs med listerna i huset. Glöm också att ha avslappnade konversationer med kompisar i köket. De klappar frenetiskt på din "kelsjuka" hund som stint spänner blicken i dem om de slutar att klappa.

Dvärgschnauzer - gå inte på myten om att skägget inte tar så mycket tid att sköta. Bered dig på att ta hand om tovor, matrester, jord och annat smått och gott som samlas där. Eller klipp av det och hunden får en snygg frisyr som tandborste.

Stämmer precis in på min kille=) Kan tilllägga: Parkerar sin rumpa där det passar och flyttar sig motvilligt.

Samma här, inte en enda stöld under alla år. De greyhounds jag känt genom åren har varit likadana. Snarare tycker jag att de inte är så väldigt matglada, absolut inte så matglada så det skulle driva dem till att stjäla. Bara för att de når upp till diskbänken så innebär det inte att de bryr sig om den ;)

Boxer: Det mesta smakar gott men bäst smakar skit - det går lika bra från både häst och människa. Efteråt är man så lycklig över sitt fynd så man måste "hälsa", gärna genom en glad slick i ansiktet:D

Kanske lokalt utifrån mina boxererfarenheter dock, vår boxer var galet glad i skit :rofl:

Försöker igen utan skitälskandet...
Boxer: Glad i allt och alla, selektiv hörsel som baseras på hur intressant omgivningen är och ev. hur gott godis som finns som belöning. Tuggar sig gladeligen igenom en hel del under uppväxten. (...världens mysigaste!)

Det brukar till och med omnämnas på greyhounds rasspecifika sidor att de ofta är lite glada i att stjäla.

Mina har stulit i olika grad, hanen inte så farligt, tiken stal allt som satt löst eller var på lägre nivå än ovanpå kylskåpet. Hon stal hela formar från spisen (och åt upp glas från formen - som ju gick i tusen bitar när hon drog ner den), hennes korg var av mystisk anledning alltid full med bestick, påsar, formar, smörknivar osv. Faktum är att jag har sparat 'hennes sista snodda gaffel' som minne.. ;)

Hon var rakt igenom kriminell, och hade förfinat tekniken till fulländning. Hon kunde ta saker 20 cm bakom din rygg, utan att du hörde ens ett andetag.

Värst var nog dock afghanen, han stal hos GRANNEN. Lika snabb och obemärkt. Grannen skulle äta frukost ute, dukat bordet. Kommer på de glömt smöret, går in och hämtar. Är borta 30 sek. Under dessa 30 sek lyckades vår afghan, som skenbart låg och SOV fullt utsträckt på gräsmattan, resa sig, sprinta till staketet (högt), elegant hoppa över det, sno osten, hoppa tillbaka och lägga sig utsträckt på sidan igen, skenbart försjunken i samma djupa sömn som innan. Bara det att nu med en hel jävla enkilos-ost bredvid sig.

Grannen kom ut, fattar inte var fan osten är, och är övertygad om att en fågel måste tagit den, men undrar vad för fågel som tar ett helt kilo ost..

Tror det finns en MYCKET god anledning att det är just greyhound i lurchers :angel:

Min erfarenhet av Grand Danois:

ojojojoj! hunden är döende, den ligger på rygg i ett dike med ögonen i kors och kviiiider av smärta!
Fem timmar och ca 5000:-senare har det på dyraste jourtid konstaterats av landets duktigaste veterinärer att hunden pga sitt tjuveri tidigare på dagen hade en fis på tvären...

Precis så gjorde släktingens greyhounds. De stal inte bara mat, utan bunkrade allt möjligt i sina korgar. Blev de påkomna så skrek de rakt ut.

Jag minns att pappas morbror trodde deras tjuvaktighet berodde på deras extremt stora jaktlust. Hela livet gick ut på att hitta lämpliga objekt att ta hand om bästa sätt.

Min erfarenhet av Grand Danois:

ojojojoj! hunden är döende, den ligger på rygg i ett dike med ögonen i kors och kviiiider av smärta!
Fem timmar och ca 5000:-senare har det på dyraste jourtid konstaterats av landets duktigaste veterinärer att hunden pga sitt tjuveri tidigare på dagen hade en fis på tvären...

Fast vad jag hört så är inte tarmvred ovanligt på grand danois?

Men... äsch.. vad seriösa vi blev! :p Det här skulle ju vara en skojtråd.

Fler raser!!! :bump::bump:

*kl*

Dansk/Svensk Gårdshund - En säng på minst 180cm är ett måste om man ska ha en sån här liten knähund och själv vill ha plats i sängen. De ligger mitt i sängen utsträckta under täcket och skäms inte över att lägga härliga äggfisar mitt i natten.

Pudel: Lättlärda, men framför allt duktiga på att lära upp sina människor till pudelbetjänter. :devil:

amerikansk cocker spaniel: Äter allt som går att stoppa i sig, allt ifrån hundskit till din tre rätters middag, sen kommer vi och ger dej sen stor smaskig puss i hela ansiktet.

Tycker definitivt att det borde komma med en varningstext till alla raser!

Jack Russel, kan framkalla både migrän och skrattanfall inom 10 minuter. Mer tålamod än vad du tycker är nödvändigt kommer att krävas.

Stämmer mycket väl in på dalmatiner också med tillägg att de är konstant hungriga och sprider små vita hår av kärlek i ett jämt lager över hela bostaden (även på kläderna och i maten). De är inget för de som vill att hunden alltid ska ligga på golvet. De tycker om närhet och ska alltid ligga i knäet i soffan eller tätt intill en i sängen, stora sängar är totalt onödiga för även i en säng på tre meter skulle man varje morgon vakna upptryckt mot väggen.

*KL*

Weimaraner - Du bör befästa ordet "loss" i tidig ålder då de matfixerade exemplaren kan äta ALLT. Du bor med fördel i Fort Knox när du ska börja lämna hunden ensam, annars är det lämpligt att barnsäkra + sätta upp fönsterhaspar med hakar. Rasen lider av guldfiskminne, varför det är lämpligt att läsa på dagligen om pedagogik.
De bör också lära dig att freda dig från alla människor som vill känna om pälsen verkligen är sammetslen.

Jag hoppas det går bra att jag lägger in varningar för vissa blandningar?

Golden-golden/tollare:
Jag lägger mig alltid där jag vet att jag kommer vara ivägen o alla kommer snubbla över mig innan de lärt sig att jag ligger där... exakt där du ska gå ja precis där ligger jag...

Dv.Shnuzer-papillon/bichon:
Helt plöstligt inser du att du sitter o kliar mig...
Varför ska man gå o ut göra sina behov när det går utmärkt göra dem här där jag är just nu?

Strävhårig vorsteh - är redan på väg när du ger kommandot! Vad den är på väg till vet den knappast själv!

Welsh Springer Spaniel:
"Mognar sent". Jag menar det. Mognar sent. Självbehärskning noll före åtta års ålder.

Borzoi- Håller stolt reda på varenda katt inom närmaste 3mils område. -Odlar lång päls på bakpartiet som den sen skiter på....
-piper och pratar mer än sin ägare
-Borzoien är mycket intelligent och kan dressera sin ägare.
-Mycket lämplig som knähund, eller varför inte hoppa upp i sängen för att sova på din mage mitt i natten utan förvarning?
-Du blir expert på vilka foder som inte är ätbara för en kräsmagad hund.
-En mycket effektiv tjuv som springer iväg med sitt byte (din strumpa).
-Alla inom 3mils område vet vem DU är pga din långnäsade hund!

Strävhårig vorsteh - är redan på väg när du ger kommandot! Vad den är på väg till vet den knappast själv!

Haha, eller som mina. Den ena blev så förvirrad på en provträning för nåt år sen att hon glömde att hon kunde simma:eek:

Men Fortune är likadan, full rulle ut - sen tar det 30 sek så kommer hon tillbaka och börjar om för att hon missade VAD det var hon skulle göra.

Shit, Leon är en Greyhound!
Pistagenötter med skal är en höjdare, lixom saltgurka o jalapenos
Glasögonskalmar är en storfavorit.
När jag strippat allt tuggbart (trodde jag) så äter han upp min ved.
:banana:

min kompis whippet stjäl ALLT, alla vinthundar jag träffat har varit kriminella faktiskt. När man ska hem tar det en evighet att hitta sina skor som den lilla :devil: har gömt nånstans

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka