S

stallgalen

Hejsan!
Jag har en armésele hängandes här ute som jag använde
på min fjordvalack jag hade innan.
Nu har jag bestämt mig för att sälja den och jag undrar då om någon kan hjälpa mig med vad jag kan få för denna selen? :)
Den är i bra skick för sin ålder och passar mindre kallblod som nordsvensk, fjording mm..
Den har trekronor märkningen kvar på båda sidor.

:confused:
 
Sv: Armésele

beg kronselar är bra selar lokorna är inte optimala men dom dör åt armen .den körning som sker idag är dom tillfyllest till.Det är svårt att sälja ,jag köpte en aldrig använd ljusbrun med baksele för 3000 den såldes tnte när den låg ute för 5000 .500-2500 verkar rimligt att få trots att värdet borde vara mkt högre..Priset på både dåliga och bra ligger tråkigt lika.
 
Sv: Armésele

O jag sålde en trasig armébaksele för 500 kr :p Tyckte jag var bra betalt för en som det behövde bytas ut det mesta av lädret på. En baksele just men tre kronors gamla.

Köpte en hel armésele med töm och allt för 3000 kr. I användbart skick utom bakselen som sagt och en sån hade jag reda.
Så 3000 kr tycker jag är ett bra pris.
 
Sv: Armésele

Kom ihåg att mäta lokorna!
Tycker det är lite värdelöst när folk skriver "den passar en hästras":(
Alla hästar är ju olika och det är viktigt att lokorna sitter rätt i första hand.

En gammal sele med bra läder som har blivit bra omskött kan ha sitt värde kvar ca 1000-3000 kr.
Men är den lite sprucken och sliten är värdet naturligtvis mindre.

Det fördelaktiga är att man kan ta loss lokorna från resten av selen, om det är ställbara dragläder?
Då kan man ha lokorna till en bättre/nyare däckel, lite beroende på körsätt och vagn:)
 
Sv: Armésele

Tack för svaren :) klart att jag ska mäta den innan jag lägger ut den på annons.
Ja det är ställbara dragläder på den :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Armésele

Armeselarna var gjorda med många möjligheter till storleksvariation .Den passar ofta på ardennrar, nordis trav och bruks, halvblod kanske ner till många d ponnys.Det som anmärks på är lokorna som är en kompromiss pga dom skall gå att ha på så många olika storlekar,däckelputorna finns i flera storlekar dom största mkt stora .Dom uppfattas som tunga av många. selen är väl utformad och välgjord inget att anmärka på.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 124
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 558
Senast: kma
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 460
Senast: fejko
·
Hundavel & Ras Hejsan Går i tankarna om att utöka hundfamiljen och har länge funderat på just en malinois. Är helt införstådd med vad rasen innebär...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
24 362
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp