Arnica liniment, märke och applicering

Caroline.l.t

Trådstartare
Är det skillnad på de olika märken som säljer Arnica med tanke på att prisspannet är enormt, från dryga 100 kr litern till flera hundra. Sen undrar jag hur man praktiskt gör när hästen ser ut som en Sankt bernhardshund? Ska man raka på det ställe man smörjer in?
 
Har den mkt päls tycker jag den flytande är enklast, det rinner ju liksom ner till huden när man masserar. Har dock inte svar på om styrkan eller annat innehåll skiljer sig mellan märken, mer än att det är gelbas i de tjockare då...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
832
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 018
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 333
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp