Bukefalos 28 år!

Arnika gel, massageliniment

viola66

Trådstartare
[ Har en fundering.Jag har prscis köpt Arnika gel (från biofarmab)min fundering är om man kan massera in Arnikan och sedan använda linda under natten.Det verkar ju vara ett milt liniment,jag har provat på axlarna på mig själv och det känns ju inte att man har det på sig.Det borde väl åtminstone kännas lite värmande.Hur ska det kunna ge resultat på en häst som har päls då.Jag kan ju vara ute och cykla totalt,det ska kanske inte kännas utan ge resultat ändå???därför funderade jag på om det gick att linda tillsammans med arnikan., eller det kanske är farligt??? tacksam för svar....
 
Sv: Arnika gel, massageliniment

Du får ökad effekt om du lindar efter du masserat i arnika.

Du ska använda så mycket och massera så mycket att det börjar "skumma". Ops miss av mig du hade gel, svårt jobba upp skum med det.

Samma procedur på ryggen + täcke på.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Arnika gel, massageliniment

Du får ökad effekt om du lindar efter du masserat i arnika.

Du ska använda så mycket och massera så mycket att det börjar "skumma". Ops miss av mig du hade gel, svårt jobba upp skum med det.

Samma procedur på ryggen + täcke på.

Tack! ska provad det....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 747
Senast: Rie
·
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
7 867
Senast: Lipperta
·
A
Körning Nu kommer det en lång tråd som jag hoppats att åtminstone nån orkar plöja igenom och kanske också ge ett gott råd. Till saken är att...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: Vimsan
·
Utrustning Skulle bli hemskt glad om ni orkade läsa detta och kan ge mig lite råd och tips, och försöka hjälpa mig med vilka bett som passar min...
Svar
15
· Visningar
1 280
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp