K

Kallblod

Hej!
Jag undrar vad det är för skillnad på Arnika liniment och Arnika Gel? Vilket används till vad och varför och vilket rekomenderar ni?
 
Hej det är ingen skillnad på innehållet .arnika linement är rinande,gelen är som det låter.
Gelen skulle jag rekommendera ,,den är drygare.
 
Japps, det blir inte lika mycket 'spill' med gelen. Den rinnande är ju som vatten och vill mest hamna där man inte vill ha den ;)
 
Jag tycker gelen är smidigast att använda om man ska massera
in den och så, den rinnande är ju just rinnande.. Men den är
ju annars bra den också.
 
Gelen är igentligen till muskel och så. Och den vaniga till benen. Men det går ju att använda båda, eftersom att jag endast använder arnican på muskler och bakknän/haserna så har jag gelen. Den är lättare att hanskas med.
 

Liknande trådar

Hästvård Trots många år i hästbranschen har jag aldrig riktigt anammat konceptet liniment. Tycker mest arnika blir tufsigt i pälsen, det röda...
Svar
13
· Visningar
1 363
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Empalie
·
Foder & Strö Hej! Någon som provat rapshalm pellets till annars halmkänslig häst. Någon skillnad?
Svar
3
· Visningar
812
Senast: Fazeem
·
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
611
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp