Bukefalos 28 år!

Arnikaliniment och stukningar????????

N

nicken

Har hört från någon att om man tar liniment på en stukning på en häst så kunde det bli värre. Så sa hon något konstigt ord. Jag har alltid tagit linement på min häst. Både på gallor och stukningar och det har aldrig uppstått något problem. :confused: :o
 
Arnika är ju inte så starkt som andra liniment kan vara men att det kan förvärra är ju svårt att tro.. :confused:
 
Har jag aldrig hört talas om. Vem säger det?? Man ska använda arnika på sånna skador, det påskyndar läkningen. Däremot ska du inte ha vanlig arnikaliniment på sår, eftersom det är tillsatt andra saker än arnika, såsom isopropanol t.ex. som inte är så bra.
 
Arnika tinktur är väl det man närmast väljer vid stukning, liniment vid muskulära problem. Arnika liniment blistrar sig inte, vilket kan vara vanligt med andra typer av liniment.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag snubblade häromdagen, foten vred sig först åt vänster o sen åt höger, med ett rätt högt knäckande ljud. Gjorde svinont o jag blev...
Svar
19
· Visningar
955
Senast: sassiball
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 309
Senast: manda
·
Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: Funderarn
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
990
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp