Bukefalos 28 år!

aromaterapi, vilken basolja?

L

lill_flesky

tänka blanda iordning lite massageolja med lavendel till pållan, men vad ska man använda för typ av basolja?
 
har lavendelolja hemma som ja använt till insektsmedel, så när jag ändå hade den hemma så är det ju onödigt att köpa nytt
 
Frågar som C_L, varför inte? Jag gillar att ha någonting att "jobba" med, jag vet inte varför riktigt, men tycker att det känns mer naturligt på något sätt att ha någon slags kräm eller liknande, brukar använda arnika gel i vanliga fall.
Sen har ju också lavendel många positiva egenskaper förutom att det luktar gott, bla muskelavslappnande, lugnande mm.
Så varför inte?
 
Jag använder vanlig matolja till mina små massagestunder... :D
 
på människor kan man använda vetegroddolja, och det kan ju användas som fodertillskott till hästar. fungerar bra, är lite tjockare än matoljor.
 
Solrosolja går att använda om det inte finns något annat. Men den bästa bäraren (som oljan kallas i dessa sammanhang) är kallpressad jungfruolja ("extra virgin").
Finns att köpa i affären det med.

Mvh
 

Liknande trådar

Utrustning Kan man gå in i bussen, flytta mellanväggen med lämmen stängd och göra iordning hästen som i en box om man har en B-kortabus? Fattar...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Jag brukar ge mina kallblod Krafft miner original under sommarhalvåret eftersom de äter det utan någonting annat till, men jag skulle...
Svar
11
· Visningar
781
Senast: CaisaCax
·
Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
4 989
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 691
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp