• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cavaletti
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 1 839
C

Cavaletti

Det är inte LITE jobbigt med dom som skryter om vilket märke dom har på sadel och träns. Det går la bra att tala om det en gång men när samma person skriver om sina CHETAC OCH STUBBEN träns så blir man lite förbannad, självklart köper man märkena bara för att det är bra kvalite men snälla skippa snacket. Nån som håller med?

Sv: Arrrrg:

Chetak och Stübben stavas det faktiskt.
Om man inte vill läsa om det så gör man det inte.

Om du inte vill svara på frågan så skriv gärna inte alls då. TYKO !

jaaa.. stackars...

så om någon frågar "Vad har du för träns?" så får man inte svara, om man har skrivit samma sak i en liknande tråd?

Chetak är väl inget dyrt märke?
Mitt träns var iallafall billigt. Stübben sadeln däremot var svindyr :D

Förstår faktiskt inte riktigt vad det är för problem. Tycker inte att det är något större skryt med vad folk har för märken på utrustningen...
Tyvärr är det ju så att kvalitét oftast kostar.
Fast det behöver självklart inte betyda att dyrast alltid är bäst.

Tja ska man ljuga o säga att man har en Pinto om nån frågar eller?

Nog för att jag är lite förkyld, men visst luktar det avundssjuka...? :angel:

Visst att det finns personer som riktigt skryter om sina grejer (kan inte komma på någon här inne, dock!) med mening, men njae - så illa är det väl inte?

Chetak är ju inte ens något bra märke, inget jag skulle skryta om :devil:

Jag har en Stu(med två prickar över)bben sadel!

vart vill du komam med detta ?!

Senast ändrad av en moderator:

Cavaletti skrev:
Det är inte LITE jobbigt med dom som skryter om vilket märke dom har på sadel och träns. Det går la bra att tala om det en gång men när samma person skriver om sina CHETAC OCH STUBBEN träns så blir man lite förbannad, självklart köper man märkena bara för att det är bra kvalite men snälla skippa snacket. Nån som håller med?

:confused::crazy::rofl:

Puh, jag trodde först du menade allvar. Vore knepigt om vi inte får diskutera vår utrustning här eller hur? :)

Förstår inte vad du menar? Vadå om någon frågar ska man då säga att man har en sadel och ett träns från börjes eller? Eller ska man bara låta bli att svara om man har märkesutrustning?

Och btw så är chetak inget dyrt märke ens..

Centaur skrev:
Chetak är ju ett riktigt billigt märke, billigare än hööks typ... :smirk:
chetak är ett dyrt märke för avundssjuka människor :smirk:

och??? vad är problemet?
ska man ljuga å säga att allt e från börjes för å inte verka snobbig i dina ögon.....eller skriva olika i alla trådar.....så du slipper läsa samma sak flera gånger???

Varför blir folk alltid sura och pratar skit om de som har dyra märken till sig och sina hästar? Avundsjukan lyser igenom så otroligt mycket.

Jag som nästan tycker att hästmänniskor inte bryr sig om vad andra har för märken, har aldrig stöt på ngt vidare skryt.Fast det kanske är för att jag inte bryr mej om vad andra har utan köper det som passar mej å mina hästar, oavsett märke :)

Det finns faktiskt dom som ser ner på dom som inte har märkesgrejer här på buke också! Det har jag märkt! Och du som skrev att hon är nykomling, hon kanske bara har gjort en ny användare eller bara inte skrivit så mycket, (ska inte skriva mer vad jag tycker, då lär vissa personer bli rejält förbannade!)

Mmh.. visst man köper märkesgrejjer för kvlitén, men har man köpt ett träns för 2000 vill man knappast ha det liggande i stallet där ingen ser det!

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 114
Senast: Enya
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
688
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 095
Senast: Edla
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill... 2
Svar
32
· Visningar
2 890
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka