Årsmodell - Goldcollection

ankic

Trådstartare
Hur kan man se / veta vilken årsmodell en sadel har , om man köper en begagnad ? Det är en Morris o Nolan Dressyrsadel - Goldcollection
Fr o vilket år börjades det Goldcollection ?

Ägaren har ingen aning hur gammal den är
 
Hej! Under kåpan finns några rader med info om vidd och sitsstorlek. Första raden har ett serienummer, de två sista siffrorna där visar årtal.

Om sadeln är lite äldre (typ innan 07, egen slutsats baserad på erfarenhet ;)) så finns inte alltid årtalet skrivet, utan då är det bara ett serienummer. Då får man väl försöka kontakta någon återförsäljare som kanske kan kolla upp det?

Har köpt ett par M & N sadlar på vinst och förlust och märkt att bomvidden skiljer sig MYCKET, inte bara mellan äldre och nyare utan även på sadlar som är från ungefär samma år och har samma bomvidd i siffror. Mitt tips är därför att försöka få på öppet köp, åtminstone en dag om du köper begagnat.
 
Hej! Under kåpan finns några rader med info om vidd och sitsstorlek. Första raden har ett serienummer, de två sista siffrorna där visar årtal.

Om sadeln är lite äldre (typ innan 07, egen slutsats baserad på erfarenhet ;)) så finns inte alltid årtalet skrivet, utan då är det bara ett serienummer. Då får man väl försöka kontakta någon återförsäljare som kanske kan kolla upp det?

Har köpt ett par M & N sadlar på vinst och förlust och märkt att bomvidden skiljer sig MYCKET, inte bara mellan äldre och nyare utan även på sadlar som är från ungefär samma år och har samma bomvidd i siffror. Mitt tips är därför att försöka få på öppet köp, åtminstone en dag om du köper begagnat.
 
Såhär har det stått på de jag haft hemma:

08 (år)
17 (tum)
1234 (serienummer)
32 (vidd)

Den sista som jag hade hemma tror jag var äldre och de hade då inte den första raden med, utan bara de andra siffrorna. Har sett äldre sadlar på annons som oxå saknat årtal. Så om det bara står så, så är det nog bara serienumret.
 
Såhär har det stått på de jag haft hemma:

08 (år)
17 (tum)
1234 (serienummer)
32 (vidd)

Den sista som jag hade hemma tror jag var äldre och de hade då inte den första raden med, utan bara de andra siffrorna. Har sett äldre sadlar på annons som oxå saknat årtal. Så om det bara står så, så är det nog bara serienumret.
Generellt , hur bukar bommen skilja sig , smalare eller vidare på gamla eller nya
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
885
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
5
· Visningar
535
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
345
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har en gammal sadel. Med märkning. Vet inget om den. Men verkar vara helt komplett. Märkning: En krona, o bokstäver O B
Svar
4
· Visningar
568
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp