Fiorano

Trådstartare
Snart är det dags för "årsmötessäsong" och jag är lite nyfiken på hur era klubbar kommer lösa det i dessa tider. Går det att skjuta upp? Teams, zoom, nåt annat? Tänker att vissa klubbar är väldigt stora och det är mycket folk. Vi är en liten klubb och det brukar ändå vara 50-60 pers på mötena.
 
Brukshundklubbar har fått tillåtelse att skjuta upp årsmöten till 30 juni. Men vår klubb har valt ha digitalt på vanlig tid. Vi brukar vara mellan 40-50 st på årsmötena.
 
Min mamma som sitter i en hästägarförening har sina möten via teams. De tycker de fungerar bra och de måste träffas med jämna mellanrum för att checka av läget och föra planering för året och tävlingsdagar.
 

ameo

Moderator
Shetlandssällskapet, vars årsmöten brukar innehålla ett gäng motioner och inte sällan sluten votering, kör årsmöte via eSessions, där zoom används som videoverktyg och så finns det en separat omröstningsmodul som fungerar väldigt bra. Vi har haft både ett extra medlemsmöte och ett försenat årsmöte med den tekniken under 2020 och kommer använda samma för årsmötet 2021. (det har varit ca 120 deltagare båda gångerna, finns även teknisk lösning för röstning via fullmakt)
Den regionalförening under SSS som jag är aktiv i kommer ha årsmöte via Teams. Vi brukar inte vara särskilt många och inte heller ha några omröstningar att tala om.
 
Snart är det dags för "årsmötessäsong" och jag är lite nyfiken på hur era klubbar kommer lösa det i dessa tider. Går det att skjuta upp? Teams, zoom, nåt annat? Tänker att vissa klubbar är väldigt stora och det är mycket folk. Vi är en liten klubb och det brukar ändå vara 50-60 pers på mötena.

Vi har haft alla möten över antingen Meet eller Teams. Det funkar helt ok även i stora grupper, men det kräver viss digital vana i förväg. Ska ni lägga årsmötet digitalt kan det vara bra att testköra en gång först så att årsmötesordförande och de övriga ansvariga på mötet vet vilka funktioner som finns.

Ett tips för digitala möten är att ha fler funktioner som underlättar. Själva ordföranden och sekreteraren såklart, men även en som är chattansvarig och håller koll på inlägg där, och någon som hjälper till att hålla koll på "uppräckt hand"-funktionen och gör en talarlista. Det kan vara krångligt att ha den översikten över ett stort antal inloggade om du även ska hålla i mötet.
 
Vi kommer att köra digitalt. Det brukar väl vara sisådär 20 - 30 pers i vanliga fall. Ridklubb med 450 medlemmar.
 

Liknande trådar

Träning Jag ser rätt ofta förfrågningar om tränare som kan komma hem till personen som vill träna. Min spontana tanke är att det blir jättesvårt...
2
Svar
32
· Visningar
1 787
Fälttävlan Tror ni att det blir nåt vettigt i år? Jag, som räknar mig som "terrängnybörjare" iom att jag har tagit upp terrängträningarna igen på...
Svar
2
· Visningar
185
Mat Nu när jag jobbar lite mer hemifrån så tänkte jag börja med smoothies på morgonen för en liten extra boost. Jag har alltid haft ganska...
2
Svar
21
· Visningar
692
Kropp&Själ Som de flesta här vet så har jag haft ett gäng hjärnskakningar + utbrändhet, så min hjärna samarbetar inte alltid med mig. Just nu...
Svar
12
· Visningar
319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Fritid, Barn

  • Corona i stallet - Ulvlek
  • Vad gör vi? CXXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Upp