Fiorano

Trådstartare
Snart är det dags för "årsmötessäsong" och jag är lite nyfiken på hur era klubbar kommer lösa det i dessa tider. Går det att skjuta upp? Teams, zoom, nåt annat? Tänker att vissa klubbar är väldigt stora och det är mycket folk. Vi är en liten klubb och det brukar ändå vara 50-60 pers på mötena.
 
Brukshundklubbar har fått tillåtelse att skjuta upp årsmöten till 30 juni. Men vår klubb har valt ha digitalt på vanlig tid. Vi brukar vara mellan 40-50 st på årsmötena.
 
Min mamma som sitter i en hästägarförening har sina möten via teams. De tycker de fungerar bra och de måste träffas med jämna mellanrum för att checka av läget och föra planering för året och tävlingsdagar.
 
Shetlandssällskapet, vars årsmöten brukar innehålla ett gäng motioner och inte sällan sluten votering, kör årsmöte via eSessions, där zoom används som videoverktyg och så finns det en separat omröstningsmodul som fungerar väldigt bra. Vi har haft både ett extra medlemsmöte och ett försenat årsmöte med den tekniken under 2020 och kommer använda samma för årsmötet 2021. (det har varit ca 120 deltagare båda gångerna, finns även teknisk lösning för röstning via fullmakt)
Den regionalförening under SSS som jag är aktiv i kommer ha årsmöte via Teams. Vi brukar inte vara särskilt många och inte heller ha några omröstningar att tala om.
 
Snart är det dags för "årsmötessäsong" och jag är lite nyfiken på hur era klubbar kommer lösa det i dessa tider. Går det att skjuta upp? Teams, zoom, nåt annat? Tänker att vissa klubbar är väldigt stora och det är mycket folk. Vi är en liten klubb och det brukar ändå vara 50-60 pers på mötena.

Vi har haft alla möten över antingen Meet eller Teams. Det funkar helt ok även i stora grupper, men det kräver viss digital vana i förväg. Ska ni lägga årsmötet digitalt kan det vara bra att testköra en gång först så att årsmötesordförande och de övriga ansvariga på mötet vet vilka funktioner som finns.

Ett tips för digitala möten är att ha fler funktioner som underlättar. Själva ordföranden och sekreteraren såklart, men även en som är chattansvarig och håller koll på inlägg där, och någon som hjälper till att hålla koll på "uppräckt hand"-funktionen och gör en talarlista. Det kan vara krångligt att ha den översikten över ett stort antal inloggade om du även ska hålla i mötet.
 
Vi kommer att köra digitalt. Det brukar väl vara sisådär 20 - 30 pers i vanliga fall. Ridklubb med 450 medlemmar.
 
Vi kör styrelsemöte över teams, avvaktar med årsmötet då vi enligt stadgarna har till sista maj på oss!
 
Vi kommer att köra årsmöte digitalt. Plattform är inte bestämd än, jag vill helst ha något som man inte behöver installera ett extra program för. Men vi brukar vara sisådär femton personer på årsmötet, i en förening på fyrtiofem, och de flesta känner varann, och det har inte varit sluten votering de senaste femton åren i alla fall (dvs så länge jag varit med), så jag tror inte det ska bli särskilt komplicerat.
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
7
· Visningar
219
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
11
· Visningar
550
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 933
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp