Årstider och dess spridning

Södra Skåne, inte vid kusten. Här har vi fått en dryg decimeter snö, så jag och barnen passade på att inviga kolbullejärnet jag fick i julklapp förra året 🤩
PXL_20221120_110243887.jpg
 
Meeeh ni har sjukt mycket mer snö än oss norrbottningar nu, vi har fortfarande bara en fisig halvcentimeter här vid kusten.

Men det har varit under -10 nattetid nu rätt länge... I måndags var det -16 men på nåt sätt ändå fuktigt, och hästarna betedde sig som att det var -26c. Fick packa in mustangen som alltid fäller osynkat och är korthårig till i januari i 150g hals + 300g utanpå för att han skulle sluta skaka. Skumt!
 
Har vi i gen från Oskarshamn? Lokalt kom det runt 4 dec där 😅

Här har vi några cm, har varit deprimerad och nere hela dagen pga detta 😭
Jävla skithelvetes vinter snöbajs 😠
Samma varje år innan jag finner mig i skiten.

IMG_20221120_103309.jpg
 
Har vi i gen från Oskarshamn? Lokalt kom det runt 4 dec där 😅

Här har vi några cm, har varit deprimerad och nere hela dagen pga detta 😭
Jävla skithelvetes vinter snöbajs 😠
Samma varje år innan jag finner mig i skiten.

Visa bifogad fil 105951
Borde vara skönt ändå att det inte blir lika blött och lerigt om hundben + mage nu när det är snö? Det tröstar jag mig med iaf. Behöver inte städa hallen alls lika mycket nu heller.
 
Borde vara skönt ändå att det inte blir lika blött och lerigt om hundben + mage nu när det är snö? Det tröstar jag mig med iaf. Behöver inte städa hallen alls lika mycket nu heller.

Här är det slask så allt är blött och skitigt 😠
Det är ju det som är det värsta när det snöar här i november, kommer snö, smälter, fryser på, blir dödsis, mer snö som smälter till slask som fryser osv fram till april om man har otur 😭
Hade det varit -5 och kommit någon decimeter som sen legat kvar hade det inte stört mig så mycket.
Men detta smutsbruna slabb som blandas med salt och grus gör mig gråtfärdig 😅
 
Här är det slask så allt är blött och skitigt 😠
Det är ju det som är det värsta när det snöar här i november, kommer snö, smälter, fryser på, blir dödsis, mer snö som smälter till slask som fryser osv fram till april om man har otur 😭
Hade det varit -5 och kommit någon decimeter som sen legat kvar hade det inte stört mig så mycket.
Men detta smutsbruna slabb som blandas med salt och grus gör mig gråtfärdig 😅
Ja fy... Det är hemskt. Här är det snö just nu och mer ska det komma under natten. Men så tittade jag på väderleksprognosen, såg att mot slutet av nästa vecka ska det vara varmare, komma regn och därefter bli såna där jojo-temperaturer... Yay :grin:
 
Ja fy... Det är hemskt. Här är det snö just nu och mer ska det komma under natten. Men så tittade jag på väderleksprognosen, såg att mot slutet av nästa vecka ska det vara varmare, komma regn och därefter bli såna där jojo-temperaturer... Yay :grin:

Ja, nu har slasket frusit till knöglig is, imorgon kommer det mer snö och på onsdag ska det regna 🤸
Blir arg bara jag tänker på det 😂
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp