SiZo

Trådstartare
Nu har jag stött på detta och jag fick även höra att det ska innehålla mkt mer protein än vanlig halm.

Men en nuvarande kvot på höet på 2, där höet dessutom kostar 4,50 kr/kilo, som inte är dyrt i sig egentligen. Men när man står med digivande sto så känns det nästan enklare att ge halm och sedan ge lusern/soja/potatisprotein istället.

Är det någon som vet hur mkt protein det är i ärthalm? Jag lyckas inte googla på det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag är själv vegetarian av etiska skäl. Min hund kommer av naturliga anledningar inte att vara det. Jag vill därför ge ett foder som...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 261
Senast: Fetaost
·
Foder & Strö Jag läser och hör mkt om desperara djurägare som inte får tag på hö, bönder som fått avliva äldre besättningar för att maten ska räcka...
2
Svar
34
· Visningar
4 972
Senast: Snurre
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 079
Senast: Irival
·
Foder & Strö Har min 8 åriga gotlandsruss på ett lösdriftsstall med hösilage och är i valet och kvalet att släppa i hage med fri tillgång. Har pratat...
2
Svar
20
· Visningar
1 630
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp