Artikel i DN

F

flyingelefant

Läste ni den? killen blev stämd för att han aldrig kopplat sin golden retriver(hunden har aldrig gjort nån nåt ont, alltid varit okopplad) SÅNT HÄR HAR MAN TID OCH RESURSER FÖR MEN INTE NÄR DET GÄLLER VÅLDTÄKTSFALL!!!!???? blir ju galen!! :crazy:
 
nääe! vilket idioti! jag tänkte precis samma som du! varför ödsla tid o resurser p ådet här när hundratals kvinnor blir våldtagna varje år, när folk blir rånmördare, mördade, osv. det är ju inte klokt! :mad:
 
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=203874

idioti på hög nivå... Vad blir det av sverige? hörde ni om g*rdets äldrevård igår? tanten kom in akut till nåt sjukhus med mögel i hela käften, blåmärken o. grejer... G*rdets äldrevård hade tydligen redan fått TRETTON prickar!!!!! Räcker det inte med TRE för att det ska stängas ned????
HALLÅ! :eek:
 
Hur kan man slösa resurser, tid och pengar på något sådant när det finns värre saker som misshandel, mord, våldtäkter, missköta äldreboende etc :confused:
Det är något i vårat samhälle som är otroligt fel.
 
ibland undrar jag varför inte svergie tar sitt "sunda" förnuft och sätter mig i riksdagen så att det blir någon ordning här i sverige! :mad: :bump:
Och tyvärr kan man inte ta lagen i egna händer, så att nått vettigt blir gjort!!

Jag blir såååå fucking ARG! när jag läser sånt här...jag har lust att sätta mig i en isolringscell och bara skita i allt!!! Det landet som har bäst lagar(tycker jag) är USA!!!
 
Anledningen till att poliserna gjorde en anmälan var att hundägaren vägrade koppla sin hund när han blev tillsagd. Detta framgår inte i DN:s artikel men sades i ett tv-inslag häromdagen. De gav honom alltså en chans, men han vägrade följa tillsägelsen. Jag tycker inte alls att det är konstigt att polisen gör en anmälan i del läget. Bara för att det begås mycket värre brott ska polisen inte se mellan fingrarna med småsaker.

Att fallet gått till åtal är inte heller förvånande. Vårt rättssystem fungerar på det sättet. DN:s artikel är lite vinklad angående rättegången tycker jag. De får det att låta som att det varit en rättegång i klass med vad man brukar se filmer, en full rättssal med massor med folk och segdragna förhandlingar. I det här fallet var det nog snarare fem personer runt ett sammanträdesbord, som satt där och avverkade mål efter mål på löpande band. Det här målet bör inte ha tagit många minuter.

Det enda som jag tycker är förvånande är att rättsprocessen gått så fort!
 
nolltolerans är en vansinnig idé. det är helt orimligt att resurser läggs på sånt här när man inte klarar av den tyngre brottsligheten.
 

Liknande trådar

L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 089
Senast: Dentaku
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 692
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 204
Senast: Hazel
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
779
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp