Artros, erfarenheter?

gul_zebra

Trådstartare
Var in till veterinären med Göte igår och konstaterade artros, både åldersrelaterad i tassarna samt i en armbågsled troligen orsakad av en infektion efter ett kattbett i höstas, där hade han visst även två sprickor i benet. Nu ska han äta fodertillskott (glukosamin och fettsyror) livet ut och så 3 veckor med Metacam till att börja med, så får vi se sen. Solensia kan ev bli aktuellt om tillskott och metacam inte hjälper.

Undrar mest hur era erfarenheter är av katter med artros? Har behandling hjälpt? Hur länge har ni kunnat ha katterna välmående under behandling innan det varit dags att ta bort de?
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1681835865150.jpg
    FB_IMG_1681835865150.jpg
    149,2 KB · Visningar: 19
Har ingen erfarenhet på egna katter men ger Solensis till flertalet katter på jobbet och det har mycket god effekt mot artros.
 
Jag har en med artros, i kombination med lite av varje annat. Hon står på kortison pga att hon även har allergi. Den dag kortisonet inte också hjälper mot artrossymptomen så kommer hon få solensia.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min mamma behöver råd. Hon har en boxertik på 7,5 år, som skadades i samband med lösspring i skogen. Direkt efteråt kunde vi se...
Svar
6
· Visningar
8 355
Senast: Kijona
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 713
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 275
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp