Gr8

Trådstartare
Ja har en häst 8 år som har artros bägge fram kotor, upptäcktes för 4 år sedan. Han får behandling ca 2 ggr/år och är mjuk och fin mellan varven.
MEN jag nojjar så jäklans mycket, har i långa perioder testat tillskott utan någon egentlig skillnad.
Han är en levnadsglad häst, busar och rullar sig i hagen ligger ner och reser sig utan problem, men jag börjar se en liten försiktighet i tex nedförsbacke, och ett kanske ngt kortare steg men knappt märkbart, jag förstår hur processen funkar och Vet, säger att så småningom kommer han inte vara ren på böjprov men ändå kunna användas efter kapacitet, dvs skogsmulle/enklare träning.
Jag har aldrig haft en sådan härlig häst och det är svårt att rida utan att fundera, så vi kommer aldrig riktigt igång. Hur gör ni med artroshäst? Hur bygger ni muskler? Hur försöker ni hjälpa dom? Tack för svar
 
Oral hyaluronsyra med hög molekylvikt och koncentration för antiinflammatorisk verkan och för att smörja och stötdämpa!
Det har jag sett fina resultat av.

Sen brukar jag rekommendera riskliolja som innehåller naturligt anabola gamma-oryzanol. Det ger ökad muskeltillväxt och hjälper hästen orka belasta korrekt. Den läker också vävnadsskador och hjälper till att hålla muskulaturen mjuk.

Och så en tränare som är bra på rehabträning! Så du lär dig träna din häst så sunt som möjligt.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 403
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 067
Hästvård För ett år sedan köpte vi vår 15-åriga d-ponny, som hopponny åt dottern. Hon var lite "bökig" redan från början, lite svårt i ridningen...
Svar
7
· Visningar
1 737
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
2 782
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp