Artroskopi för lösa benbitar....

P

PeGe

Jag har ett sto som jag har haft problem med i drygt ett och ett halvt år. Hon har haft återkommande kotledsinflammationer och nu har det bestämts att vi ska försöka med att ta bort det tre lösa benbitarna som finns i kotlederna fram. Är det någon som kan berätta om konvalecensen? Hur lång är den? När kan hon stå i hage igen?
Hur lång tid tar det innan man kan sätta igång henne igen?
Tacksam för alla tips och råd från Er! :bow:
 
Efter en artroskopi i hasen fick vi följande "schema".

2 veckors boxvila (med skrittpromenader för hand)
1 månad i konvalecenthage och sedan kan man börja sätta igång hästen.

Det brukar vara samma sak med benbitar i kotleden....6-8 veckor innan det är dags att sätta igång träningen på allvar.

Lycka till med operationen!
 
Tack !!!!
Det kan vi verkligen behöva.... Hoppas innerligt att det är benbitarna som ställer till det, för prognosen på en sådan här operation verkar vara ganska god.
 

Liknande trådar

Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
554
Senast: Mia_R
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 351
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 046
Senast: super
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp