Åsikter ang. överlinje o ryggmuskulatur

Sv: Åsikter ang. överlinje o ryggmuskulatur

Om du köper en sadel som är lite för bred för hästen nu så kan du använda den längre, men se till att sadelprovaren provar den med en padd som du kan fylla ut den med tills hästen vuxit i den.Hursomhelst är det bättre att ha en för stor sadel m padd än en för smal eftersom det är svårt att ha en sadel som passar hela tiden med en ung häst.Själv har jag en arab som är fem år o vi har gett upp att hitta en sadel som passar,har inte hittat nån nog bred som passar hans korta rygg(108cm mellan manke o svansrot)...Men det är lättare att hitta till halvblod efter vad jag förstått.
 
Sv: Åsikter ang. överlinje o ryggmuskulatur

Ja det är nog sant. Skulle det sen visa sig att hon växer ur sadeln får jag ju byta igen....finns ju inte så mycket mer att göra åt saken. Sadeln jag har just nu ligger fortfarande bra på henne men som sagt så är den för stor för mig. Och för min häst tror jag inte det ska vara så stora problem att hitta en ny sadel då hon har bra sadelläge.
 
Sv: Åsikter ang. överlinje o ryggmuskulatur

Har du funderat något på en bomlös tills hon vuxit o breddat sig klart? Det är ju ganska dyrt o tidskrävande att leta nya sadlar hur många gånger som helst.Har en kompis som har en bomlös o den funkar utmärkt för henne iallafall.
 
Sv: Åsikter ang. överlinje o ryggmuskulatur

Hmmm.....nä, vet inte men jag är lite skeptisk där. Fråga mig inte varför, bara är så. Antar att jag bara är kvar i det där gamla liksom.... Men man kan ju alltid kolla lite, skadar ju ingen :-)
 
Sv: Åsikter ang. överlinje o ryggmuskulatur

Kollade precis upp lite information o bilder på bomlösa sadlar och känner tyvärr än en gång att det tyvärr inte är något för mig. Saken är inte den att jag inte tror att dom är bra utan jag känner nog mest att det kanske inte är så smart att först vänja över hästen vid den bomlösa sadeln för att senare återgå till en "vanlig" sadel igen. Tror att det kan bli väldiga kontraster för hästen.
 
Sv: Åsikter ang. överlinje o ryggmuskulatur

Vaför återgå till en vanlig sadel med bom sen? Det finns snygga bomlösa med engelskt utseende som man får tävla i.

/T
 
Sv: Åsikter ang. överlinje o ryggmuskulatur

snofflan skrev:
Kollade precis upp lite information o bilder på bomlösa sadlar och känner tyvärr än en gång att det tyvärr inte är något för mig. Saken är inte den att jag inte tror att dom är bra utan jag känner nog mest att det kanske inte är så smart att först vänja över hästen vid den bomlösa sadeln för att senare återgå till en "vanlig" sadel igen. Tror att det kan bli väldiga kontraster för hästen.
:bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:
Klokt!
 
Sv: Åsikter ang. överlinje o ryggmuskulatur

Ok, det kanske det finns. Har dock bara sett andra varianter o trodde att det bara fanns såna. Varför jag i annat fall skulle gå tillbaka till vanlig sadel var just för tävlings skull.
 

Liknande trådar

Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 302
Senast: cherie
·
Hästvård Till att börja med,veterinären är inkopplad! Min häst druttade omkull ordentligt i hagen i senvintras,var inge halt eller något efter...
2
Svar
36
· Visningar
8 806
Senast: Fibusen
·
Ekonomi & Juridik Hej, kloka hästmänniskor! Jag skulle behöva lite input i ett ärende. Skall försöka fatta mig hyfsat kort. Min syster ryckte in i...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
13 191
Senast: Madick
·
Utrustning Vet inte riktigt hur jag ska förklara med gör ett försök. :) Drar lite historik om hästen först. Han har en super svängd rygg och...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 208
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp