äta snö?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare MissNegativ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 716
M

MissNegativ

ja lite sent ute...men min häst åt snö i vintras. han hade hö, vatten och kompisar i hagen, men ändå ville han äta lite snö. nån som vet varför? brist på något?

Sv: äta snö?

MissNegativ skrev:
ja lite sent ute...men min häst åt snö i vintras. han hade hö, vatten och kompisar i hagen, men ändå ville han äta lite snö. nån som vet varför? brist på något?
Mina åringar fiskade upp isbitar ur vattenkaret och knaprade i sig... ;)

Carina på Silver Arabians

Sv: äta snö?

Hej!

Jag undrar oxå vad det beror på!
Upptäkte att en shettis åt snö även om hon var brevid vttenbaljan!
Fast hennens helsyster uppskattar baljan! Hon drickar ur den ofta!
Shettisen åt snö dessutom lite varje gång/dag när jag lagt ut hö.

Det kan ha o göra med att hon inte är såå förtjust i baljan, i somras när jag tog in henne en stund på dagen så drack hon rikligt ur sin hink fast det var friskt vatten ute i baljan!
Men det är ju inget fel på den då jag gör ren den ofta. Men dom andra hästarna är liite söliga så vattnet kanske inte smakar bra då?

Mvh Lisa

Liknande trådar

Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
27
· Visningar
1 079
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
983
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 868
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
798
Senast: matson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka