Åtalas för vårdslöshet för påkörd polishäst

En polishäst skadades allvarligt i en trafikolycka vid Stockholms Stadion i somras, när en bilist körde på en ridande polis i en korsning. Nu har föraren av bilen åtalats för vårdslöshet i trafik - något hon förnekar.
 
@Gunnar - jag vet inte om det är något fel på min dator men länken är inte klickbar här, inte heller Like knappen (plus de andra klickbara knapparna i samband med inlägget) och två länkar till höger till Hästdiskussioner nu förutom den nedersta :confused: Som att det är en osynlig ruta som hejdar en från att klicka på något däri. (Reklamrutorna är klickbara dock.)

Edit: Nu gick det om jag scrollade nedåt så att inlägget hamnade högt uppe på sidan. :cautious:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För fyra år sedan blev polishästen Laphroig allvarligt skadad när han blev påkörd av en personbil. Efter operation och rehabilitering är...
Svar
0
· Visningar
293
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst blev i höstas påkörda bakifrån på länsväg 920 i Tanum. Ryttaren fördes till sjukhus med benbrott medan hästen fick...
Svar
0
· Visningar
1 095
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst och en ung ryttare blev på torsdagen påkörda i Tanum. Hästen dog på plats och ryttaren kördes i ambulans till sjukhus. Enligt...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En polishäst är allvarligt skadad efter att ha blivit påkörd i Stockholm på onsdagens eftermiddag.
Svar
15
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp