Åter med ungdomskärlek?

P

prallan

Är det någon här eller som har i sin närhet, någon som fått kontakt med sin ungdomskärlek igen i ex.vis 40-60-årsåldern och inlett en fungerande parrelation? :heart
 
Min pappa lyckades väl med något i den stilen. Han var lyckligt gift med mamma i 36 år tills hon gick bort när hon var 60 (pappa var då 61). Tidigt i deras relation, innan de var gifta, pluggade pappa ihop med en kvinna, B, som redan var gift men som jag uppfattade det uppstod ändå en ömsesidig attraktion och någon sorts vänskap, även om det aldrig blev något mer. B fortsatte vara gift med sin man, pappa gifte sig med mamma och när pappa och B avslutat sina studier sågs de inte mer (vad jag vet).

Ett par år efter mammas död sprang pappa och B på varandra av en slump, när de båda var på samma teaterpjäs. Hon hade då hunnit bli änka och båda var alltså singlar. De återupptog bekantskapen, blev ett par och gifte sig efter ett par år. De var därefter gifta i 12 år, fram till pappas död. Vad jag vet var det ett fungerande och någorlunda lyckligt äktenskap.
 
Min kusin.

Han och hans flickvän sen mellanstadiet. Var ihop i flera år. Skaffade barn. Gick isär i x antal år men hittade tillbaks till varandra efter ca 10 år och har nu gift sig. De hade andra förhållanden emellan.
 
Halvt OT...
Jag arbetade för många(!) år sedan med en tv-serie där människor skrev till redaktionen och berättade om sin första kärlek, som de aldrig glömt och som de fortfarande tänkte på. Redaktionen spårade sedan upp dessa första kärlekar, och sammanförde dem med sina uppvaktare/-erskor i studion. De inbjudna visste varför de bjudits in, men inte vem som fortfarande hade en crush på dem. En och annan blev överraskade men flera hade haft på känn vem det kunde vara. Några gick faktiskt på nån form av dejt efteråt men i de allra flesta fall konstaterades att litet för mycket vatten runnit under broarna. I något fall hade den uppspårade med sig sin familj(!) och mer än en gång blev atmosfären i studion litet... konstig. 🙈

Förmodligen den mest pinsamma produktion jag nånsin jobbat med.
 
Min mammas ex gjorde en variant på det. En ungdomskärlek som aldrig blev för de var i ofas, när den ena var upptagen var den andra ledig och omvänt. Men intresset fanns där.

20 år senare springer de på varandra. Hon är då frånskild. Han är sambo, med min mamma och de hade tills den dagen en bra, långvarig relation. Ev påspätt av en ålderskris bestämmer han sig för att satsa allt på att utforska det som aldrig blev med ungdomskärleken.

De flyttade ihop, gifte sig och fick en sladdis. Men förhållandet blev inte bra, och det slutade med skilsmässa.
 
Min bror var tillsammans med en tjej ett par år när de båda var i övre tonåren. De skildes åt för 35år sedan och har inte haft ngn kontakt alls. Bägge gifte sig och fick flera barn. De återupptog kontakten litegrann för tvã år sedan(han nyskild,hon fortfarande gift)- och sedan gick det fort. Nu flyttar de ihop.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 024
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
Svar
19
· Visningar
830
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
171
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp