Återbesök efter behandling i kota

Nej, jag har inte riktigt bestämt mig men hade jag haft en egen transport hade jag kunnat släppa ut han på bete, sedan hämta honom och åka till kliniken och beroende på vad det visade - stalla in honom ett par dagar eller köra till bete och släppa ut igen - men eftersom jag inte har något eget släp så blir varje förflyttning ett jädra projekt :(

Eftersom vet. även släckte hoven utan märkbar skillnad så vet vi att problemet (antagligen) inte sitter där :)
Vi valde även att röntga haser och kotor och inget hittades där så troligtvis/förhoppningsvis är det bara en känning efter byte av hem, foder, hovslagare, underlag etc.

Har även pratat med veterinären nu som sa precis det som du säger att det är inget problem att släppa ut på bete, att alla hästar mår bra av att vila men att det såklart inte är någon garanti att han "vilar sig i form" och att man i värsta fall riskerar att få "börja om" sen men att det för hästen inte har någon som helst betydelsen utan det är hur vi känner med hur bråttom vi har det osv.

Då väljer du ju uitfån förutsättningar du har primärt, och är det medvetet är det ju inget problem i sig .

Det kan ju som sagt innebära att problemen med ledinflammation kan bli mer komplicerade än det skulle blivit om man gör återkoll och ev då ytterligare behandling i leden enl veterinärens mall gällande ÅB av ledinflammation. Inte sällan kan sådana behöva mer än en behandling för att hästen ska svara och då är just intervallen viktig.

Men är du medveten om det så är det ju som sagt helt ok :)
Alla som responderat har ju svarat utifrån vad du undrat över - mitt svar senaste inläggen är svar på din se are fråga vad det spelar för roll att missa ordinerat åB /kontroll osv.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej, Har en connemara på 8 år, som nyligen blivit behandlad för både hovledsinflammation båda fram, stel SI-led och en knäinflammation...
Svar
3
· Visningar
446
Senast: animalasia
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: Sirap
·
Hästvård Har varit intresserad av en häst som besiktigades och uppvisade svag hälta i ena frambenet. Han behandlades i kotorna och har återbesök...
Svar
17
· Visningar
1 920
Senast: casio01
·
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
920
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp