återkommande present till fadderbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.

cusan

Trådstartare
Till helgen fyller mitt lilla fadderbarn (flicka) ett år.
Jag har lite huvudbry med vad jag skall ge henne? självklart skall hon få nåt skojigt med fina färger som llåter, men jag vill börja "samla" på något som jag kan köpa varje gågn hon fyller år också.....men det skall inte vara nån tråkig sked eller nåt utan sånt som hon har glädje av också. skitsvårt jag vet! men ni kanske har några trevliga förslag?
Är såklart sugen på att ge henne en fin ryktbox i år, sedan hjälm och shortchaps när hon är tre och ponny när hon är sju....*ler* nej, men allvarligt.hjälp mig!!!
 
Sv: återkommande present till fadderbarn?

Svårt, men det finns ju mycket fina glas och porslin man kan samla men de kanske faller under samma kategori som skedar.
Annars finns ju smycken som man faktiskt kan uppdatera, tänker tex. på berlockarmband där du skulle kunna lägga till en berlock varje år. Då skulle du ju också kunna ge varje berlock en speciell betydelse, räcker väl inte hur länge som helst i och för sig.
Andra saker är ju böcker, jag hade hemskt gärna fått tex. alla klassiker i present fast alla gillar ju inte att läsa. Filmer fungerar väl också, men är inte lika klassiskt.
 
Sv: återkommande present till fadderbarn?

Min lillasyster har gett sig sjutton på att våran dotter ialla fall ska få en bra musiksmak, hon tycker nämligen att både jag och min man är totalt ointresserade... Så hon köper "bra" cd skivor till elin och ofta med ett litet personligt brev varför hon har valt just den skivan. En riktigt höjdare faktiskt! Och det är inte allt för dyrt heller! ;)

Annars skulle nog ialla fall våran dotter uppskatta böcker... Jag fick böcker av min gudmor, bland mycket annat men alltid någon bok till jul och födelsedag. Men så är jag boktokig oxå... ;)
 
Sv: återkommande present till fadderbarn?

Jag tycker att de där Barbapappafigurerna är jättefina, skulle gärna börja samla på dem själv :love:
 
Sv: återkommande present till fadderbarn?

Kanske en söt liten dockvagn?
Eller en kassaapparat med spakar och knappar och massa roliga ljud?
 
Sv: återkommande present till fadderbarn?

Skulle kanske satsa på någon bra bokserie.

Annars är väl Lego en helt ok present som kan utökas för varje år.

Vill man ha något som uppskattas även av en vuxen så kan man ju ge silverbestick som man kan fortsätta att ge även i vuxen ålder.
 
Sv: återkommande present till fadderbarn?

Tack kära alla för bra förslag!

eftersom jag själv är tokig i böcker så är det ju en jättebra ide att börja köpa en sån serie. ( hästböcker kommer det att bli :love: )

barbapappa figurer...var hittar man såna, domär ju störtsköna!

Och cd:n med musik och personligt brev är ju jättefint. Amanda kommer få felr paket än jag tänkt.....
 
Sv: återkommande present till fadderbarn?

Jag är iofs inte gudmor men en kompis till mig har en flicka på 2½ år som får ryktgrejer av mig varje år. När hon föddes fick hon en ponnygrimma och året efter blev det rykthink med en borste och matchande grimskaft till grimman. Förra året fick hon ryktborste och hovkrats. Allt i mörkgrönt, det ska ju matcha!

Detta ger jag henne för att jag tycker det är kul och hästar finns i familjen redan. Hon brukar borsta frambenen upp till knäna på hästarna.
 
Sv: återkommande present till fadderbarn?

finns mycket..de där kalikågrejerna är ju jättedyra. 200 för en mössa!!! men min bebi har såna kläder, fick av gammelmoster. men jag skulle ej lägga ut de summorna
 
Sv: återkommande present till fadderbarn?

Jo, de är dyra men vi har ju ingen aning om hur mycket folk vill betala för en fin present.

Ville bara tipsa om deras saker eftersom jag tycker att de är så fina :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Samma sak, varje år. Än en gång drar det ihop sig mot det jag hatar att älska, och älskar att hata. Min födelsedag. I år fyller jag...
Svar
14
· Visningar
3 899
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
6 885
Senast: Madick
·
S
Hästvård Har en 9 årig valack som fick spatt för ett år sedan och behandlades i några månader innan han blev "friskförklarad". Hade då krävt både...
2
Svar
22
· Visningar
3 112
Senast: nowa
·
Övr. Barn Ni som har 2-3-åringar vad skall ni ge eller har föreslagit släkten att ge i julklappar? Dottern fyller 2 år den 1 januari dessutom...
Svar
8
· Visningar
8 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp