Åtgärda Svinto-hår

Balsammetoden, och jo, håret blir rent. Och tvivlar man, kan man använda ett sls-fritt schampo ibland. Mkt effektivt för att slippa slita på håret och motverka friss.

Men annars; ngra droppar olivolja som kramas i ett par timmar före tvätt, förhindrar slitna toppar/friss. Kan sovas med också. Sedan se till att styla med en produkt mot friss. Och då är det nog så att olika hårtyper funkar olika bra med olika produkter. Man får prova sig fram.

En oväntad produkt som motverkar friss och flygigt hår är silikonfritt glidmedel. Ger lite glans också. Funkar toppen! Många som använder, då man köper det i vanlig butik, är hyfsat billigt och funkar lika bra som dyra produkter.
 
Bob är ju kälke.
Bob.

bob-twin-peaks-scary.gif
 
Bra att veta...
Det är ju doftlöst och bra.
Jag vill verkligen inte ha något som luktar i mitt hår.
Mina lungor skulle ta det dåligt.
Arganolja luktar inte heller, och finns massor av "rena", organiska arganoljor att köpa, vilket generellt är bättre än att köpa hårprodukter innehållandes arganolja, inte bara för luktens skull.
 
Arganolja luktar inte heller, och finns massor av "rena", organiska arganoljor att köpa, vilket generellt är bättre än att köpa hårprodukter innehållandes arganolja, inte bara för luktens skull.
Tycker du inte? Jag kanske hade otur men den arganolja jag köpte som skulle vara ren luktar så starkt att jag inte kan använda den.
 
Tycker du inte? Jag kanske hade otur men den arganolja jag köpte som skulle vara ren luktar så starkt att jag inte kan använda den.

Rå, oprocessad arganolja luktar för dj-ligt. Den som säljs i aromaterapiaffärer odyl är deodoriserad arganolja som inte stinker (jag fixar INTE den doften kan jag säga).

Sedan använder jag inte arganolja eftersom jag tycker den inte är så himla bra och verkligen inte värd sitt pris. Jag köper andra oljor som jag tycker är bättre till ett ok pris (bra oljor är aldrig billiga...).
 
Rå, oprocessad arganolja luktar för dj-ligt. Den som säljs i aromaterapiaffärer odyl är deodoriserad arganolja som inte stinker (jag fixar INTE den doften kan jag säga).

Sedan använder jag inte arganolja eftersom jag tycker den inte är så himla bra och verkligen inte värd sitt pris. Jag köper andra oljor som jag tycker är bättre till ett ok pris (bra oljor är aldrig billiga...).
Den jag köpte var arganolja för håret. Svindyr var den och helt oanvändbar pga stanken.
 
Den jag köpte var arganolja för håret. Svindyr var den och helt oanvändbar pga stanken.
The Ordinary argan oljan som jag har köpt kostade hm ca 80-90 kr på Åhlens eller Kronans. (rose hip seed oil 130 ca). Små burkar men man behöver inte jättemycket.

Den luktar klart iffy men inte hialöst illa. Eller ganska illa men inte mycket eller vad man ska säga. Sedan tycker jag inte det luktar efter att jag satt det i håret.

Men som sagt rose hip seed oil luktar betydligt bättre (dock inte kanske underbart direkt, det är ju inte för lukten jag har i det i alla fall). Får studsa genom ett parfymmoln eller något om det ska lukta distinkt bra sedan antar jag.
 
The Ordinary argan oljan som jag har köpt kostade hm ca 80-90 kr på Åhlens eller Kronans. (rose hip seed oil 130 ca). Små burkar men man behöver inte jättemycket.

Den luktar klart iffy men inte hialöst illa. Eller ganska illa men inte mycket eller vad man ska säga. Sedan tycker jag inte det luktar efter att jag satt det i håret.

Men som sagt rose hip seed oil luktar betydligt bättre (dock inte kanske underbart direkt, det är ju inte för lukten jag har i det i alla fall). Får studsa genom ett parfymmoln eller något om det ska lukta distinkt bra sedan antar jag.

Naturlig rose hip luktar inte speciellt gott... praktiskt taget all sådan som säljs är också deodoriserad till högre eller mindre grad ;) Den används flitigt inom aromaterapi och jag har testat de flesta oljorna. Ren avokadoolja är ingen höjdare heller...
 
Tycker du inte? Jag kanske hade otur men den arganolja jag köpte som skulle vara ren luktar så starkt att jag inte kan använda den.
Jag har bara använt en sort, kallpressad arganolja och den luktar ingenting (märkbart). Så jag har antagit att det är så generellt, men uppenbarligen inte då. :)
 
Jag har alltid hört att man ska återfukta håret och jag har försökt titta på olika produkter, men hittar inget som funkar. Mitt hår upplevs väldigt torrt i topparna och blir väldigt gärna risigt till följd av det.
 
Naturlig rose hip luktar inte speciellt gott... praktiskt taget all sådan som säljs är också deodoriserad till högre eller mindre grad ;) Den används flitigt inom aromaterapi och jag har testat de flesta oljorna. Ren avokadoolja är ingen höjdare heller...
Den här är nog inte det, men som sagt jag sa inte att den luktade gott utan mer acceptabelt :D
 
The Ordinary argan oljan som jag har köpt kostade hm ca 80-90 kr på Åhlens eller Kronans. (rose hip seed oil 130 ca). Små burkar men man behöver inte jättemycket.

Den luktar klart iffy men inte hialöst illa. Eller ganska illa men inte mycket eller vad man ska säga. Sedan tycker jag inte det luktar efter att jag satt det i håret.

Men som sagt rose hip seed oil luktar betydligt bättre (dock inte kanske underbart direkt, det är ju inte för lukten jag har i det i alla fall). Får studsa genom ett parfymmoln eller något om det ska lukta distinkt bra sedan antar jag.
För min del satte stanken stopp i luftrören. Jag tänkte att det skulle försvinna efter en stund men jag fick tvätta håret för att få bort det. Jag minns inte vad den kostade exakt men det var ett antal hundralappar iallafall.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit...
Svar
7
· Visningar
797
Senast: Praefatio
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 851
Senast: Whoever
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 045
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 039

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp