Åtgärda Svinto-hår

Inte_Ung

Trådstartare
Mitt hår ser ut som Svinto, grått och burrigt.
Jag skulle vilja lägga det ner prydligt och blankt.
Tidigare hade jag det långt till midjan, då snodde jag bara ihop det på någon vis. Men sedan några år tillbaka så försöker jag ha en bob. Jag behövde power-frisyr som passade i Domstol.

Bild för uppmärksamhet.

st%C3%A5lull-27912214.jpg
 
Använd balsam efter schamponering och använd plattång. Jag tror att det kommer att göra tricket! Titta här t ex:

 
Jag provade Kevin Murphy Smooth.Again.Rinse, jag gillar andra produkter av märket och fick faktiskt skillnad. Jag har många hårstrån och tjocka hårstrån som gärna blir torra och frasiga så allt står rakt ut - helt jämt från toppen på huvudet och ut. Jättesnyggt. Inte.
 
Ett tips, om an lite dyrt, ar John Frieda's serum "Frizz ease. Extra strength serum" det ar for tjockare har med tjockare stran men jag anvander det pa mitt tradfina raka har eftersom haret blir sa fantastiskt mjukt av det.
 
Ett tips, om an lite dyrt, ar John Frieda's serum "Frizz ease. Extra strength serum" det ar for tjockare har med tjockare stran men jag anvander det pa mitt tradfina raka har eftersom haret blir sa fantastiskt mjukt av det.
Mitt hår är tjockt som tagel.
Det spretar som det vill.
 
Ja. 13 ggr i Hyresnämnden och en gång i Tingsrätten.
Jag insåg under vägen att jag behövde en mer karriärmässig uppsyn.
Det fungerar faktiskt.

Hmmm det låter mer som du behövde bli av med ohyra. Jag är väääldigt glad att vi sålde vår x fastighet så jag slapp allt det där krånglet med folk som inte vill göra rätt för sig och förstör efter eget bevåg på sådant de inte äger.
 
Värmeskydd och plattång som du redan fått tips om är bra grejer, det använder jag för att få styrsel på mitt hår som kan bli fluffrigt. I övrigt har jag hårolja i längderna efter hårtvätt eller när jag bara sköljt igenom det. Dessutom brukar jag be frisören att helt enkelt tunna ut mitt hår när hon klipper det, då är det lättare att få form och fason på det.
 
Brazilian frizz out sägs funka för frissigt hår, kostar lite mer men ska räcka ett par månader. Aldrig testat själv men funderat på det!
 
Istället för att starta en ny tråd om frissigt hår så hur fixar man motsattsen...dvs snygga lockar i ett hår som gärna övergår till frissigt svinto?

Jag har tjocka hårstrån, självlockigt men det tappar snabbt lockarna och blir bara ett jäkla ristrassel.

Tvättar det max 2 ggr v, gör inpackning, använder olja i toppar, kramar i skum ibland om jag vill ha schyssta lockar. Men det varar inte.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit...
Svar
7
· Visningar
798
Senast: Praefatio
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 892
Senast: Whoever
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 057
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 042

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp