Att arbeta som svetsare

dramatik

Trådstartare
Är det någon här som gör det? Skulle ni vilja beskriva arbetet lite? Om man ska utbilda sig, vad bör man satsa på att inrikta sig på? Hur är lönen? Behöver man vara bra på matte för att bli bra på jobbet?
 
Sv: Att arbeta som svetsare

Jag har inte svetsat själv men jag köper svetsade produkter och har viss insikt. Jag skulle vilja säga att all formning grundar sig på matematik men jag tycker inte du behöver vara rädd för extrema mattekunskaper.

Som svetsare ska man vara lugn och metodisk. Det är ett hantverk eftersom materialen rör sig mer eller mindre beroende på svetsmetod när man svetsar måste man veta hur materialen rör sig vid t ex olika tjocklekar, vinklar osv. Om det är många repetitiva moment är det i Sverige robotar som svetsar så när det är manuell svetsning är det lite mindre serier och därmed förmodligen lite mer inspirerande att jobba med.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag är på väg tillbaka efter utmattning och ska efter en längre tid på 75% sjukskrivning nu börja jobba 50%. Det är jag själv som har...
2
Svar
20
· Visningar
1 441
Senast: Seaside
·
Skola & Jobb Jag skulle behöva läsa upp Matte från gymnasiet. Då hette kursen Matte B, och nu förstår jag att den heter Matte 2 a, 2b och 2c och att...
Svar
16
· Visningar
832
Senast: Linn-Nora
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 772
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 473
Senast: Mois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp