Att bli gravid som äldre

LECH

Trådstartare
Apropå att bli förälder när man är "gammal"

Hur vanligt är det att kvinnor blir gravida efter fyllda 50? Är det vanligt att 50-åringar gör abort?
Det var ju någon som skrev i tråden om gamla föräldrar att man inte skriver ut typ p-piller till kvinnor över 50, då ökar kanske risken för oönskad graviditet?

Jag är 53 och har inga som helst klimakteriebesvär, än, fick min sista p-spruta utskriven av barnmorskan i höstas. Nu måste det skrivas ut av gynekolog om jag fattat rätt. Har börjat fundera lite på frågorna jag ställde, jag känner ingen i min ålder som gjort abort, gör ni?
 
Den äldsta jag känner som blivit gravid utan hjälp var 49.
Det var en önskad graviditet och hon fick ingen mens efter förlossningen. Hon brukar säga att det tog sig på det sista ägget :)
Apropå att bli förälder när man är "gammal"

Hur vanligt är det att kvinnor blir gravida efter fyllda 50? Är det vanligt att 50-åringar gör abort?
Det var ju någon som skrev i tråden om gamla föräldrar att man inte skriver ut typ p-piller till kvinnor över 50, då ökar kanske risken för oönskad graviditet?

Jag är 53 och har inga som helst klimakteriebesvär, än, fick min sista p-spruta utskriven av barnmorskan i höstas. Nu måste det skrivas ut av gynekolog om jag fattat rätt. Har börjat fundera lite på frågorna jag ställde, jag känner ingen i min ålder som gjort abort, gör ni?

Min kompis faster blev gravid vid 49 och fick sitt sista barn vid 50. Tydligen helt oplanerat, hon trodde inte att hon var fertil längre.
 
En bekant var över 50 när hon fick sista barnet. Upptäckte det väldigt sent trots att hon borde haft vanan inne med sex barn innan. Men hon trodde ju inte att det var möjligt...
Vanligt är det knappast...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Det varnas mycket om komplikationer och hur farligt det är att vara gravid när man lider av fetma. Fetma i sig är ju hälsofarligt. Det...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 123
Senast: kakan89
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 680
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Ca en-två veckor innan förra mensen glömde jag ett p-piller och hade oskyddat sex nån dag efter. Pillret togs så fort jag kom på att det...
Svar
9
· Visningar
1 598
Senast: mafias
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 982
Senast: escodobe
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp