Att böja ögonfransar [Utbruten från Nya bildtråden]

Lyan

Trådstartare
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Färgade mina fransar igår och är så nöjd! Men jag hade gärna velat ha dem mer böjda. De är nyböjda på bilden, hade velat ha dem ännu mer böjda. Ögonfransböjaren funkar inte utan de är tillbaka på sin vanliga plats inom fem minuter. Någon som vet om det finns något annat sätt att böja dem så det håller?
0A7546FD-FD2E-493E-A73F-C9A779C686A4.jpeg
 
Senast ändrad av en moderator:
Färgade mina fransar igår och är så nöjd! Men jag hade gärna velat ha dem mer böjda. De är nyböjda på bilden, hade velat ha dem ännu mer böjda. Ögonfransböjaren funkar inte utan de är tillbaka på sin vanliga plats inom fem minuter. Någon som vet om det finns något annat sätt att böja dem så det håller?
Visa bifogad fil 19659
Du kan permanenta dom på salong.
 
Du kan permanenta dom på salong.
@Lyan jag rekommenderar metoden LashLift, bättre än en permanent om man vill ha riktigt fint böjda fransar från roten. Jga gör det en gång i månaden. Det brukar kosta runt 700 kr inkl färg.
Kollade och inget av dem har jag råd med :( Är det någon som har provat en sådan uppvärmd "kam" som sägs kunna böja fransarna. Håller den böjen?
 
Har hört att man kan värma upp sin ögonfransböj med hårtork(?) för att det ska hålla längre.

Sen att vattenfast mascara håller de böjda längre.
Fick det tipset ovanför dig :) Det ska jag prova! Mascara kan jag tyvärr inte använda
 
Fungerar inte för mig!
Det är ett jäkla gissel, absolut det som tar längst tid när jag ska sminka mig! Och det måste vara rätt sorts primer och rätt vattenfast mascara för att fransarna ska ha en chans att hålla sig böjda. Sedan måste jag värma på och böja både innan primer, efter primer och när mascaran är på. Borde kanske ta tag i att testa Lashlift för att spara tid...
 
Det är ett jäkla gissel, absolut det som tar längst tid när jag ska sminka mig! Och det måste vara rätt sorts primer och rätt vattenfast mascara för att fransarna ska ha en chans att hålla sig böjda. Sedan måste jag värma på och böja både innan primer, efter primer och när mascaran är på. Borde kanske ta tag i att testa Lashlift för att spara tid...

Jag har för tjocka och raka fransar. När jag gör lashlift måste hon låta dem vara i mer än dubbla tiden hon har på andra kunder :p De blir jättefina men efter 3-4 veckor lägger de sig successivt. För många håller det upp till 8 veckor. Nu är mina fransar kaoz ska dit nästa v och göra lashlift igen
 
Jag har för tjocka och raka fransar. När jag gör lashlift måste hon låta dem vara i mer än dubbla tiden hon har på andra kunder :p De blir jättefina men efter 3-4 veckor lägger de sig successivt. För många håller det upp till 8 veckor. Nu är mina fransar kaoz ska dit nästa v och göra lashlift igen
Haha, när jag testat att permanenta innan så tog det inte alls. Mina är inte speciellt tjocka, men de vill avgjort vara en gardin för ögonen!
 
Förut när jag orkade bry mig mer hade jag både sån ”pinne” från Blinc man värmde till en böj på fransarna med och kunde föna min vanliga böjare. Jag tyckte nog båda varianter funkade bra. Jag värmde bara innan mascara.
 
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Färgade mina fransar igår och är så nöjd! Men jag hade gärna velat ha dem mer böjda. De är nyböjda på bilden, hade velat ha dem ännu mer böjda. Ögonfransböjaren funkar inte utan de är tillbaka på sin vanliga plats inom fem minuter. Någon som vet om det finns något annat sätt att böja dem så det håller?
Visa bifogad fil 19659
Helt OT men vilka otroligt vackra ögon du har!
 
Förut när jag orkade bry mig mer hade jag både sån ”pinne” från Blinc man värmde till en böj på fransarna med och kunde föna min vanliga böjare. Jag tyckte nog båda varianter funkade bra. Jag värmde bara innan mascara.
En sådan har jag tittat på, men det stod att man behöver mascara efteråt för att det skulle hålla



Jag ska testa alla tipsen efterhand 😊
 

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
13 933
Senast: Badger
·
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
28 920
Trädgård & Växter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
695
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderat. Jag gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp