Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Ursäkta ett måhända naivt inhopp men var bor alla ni som har problem att handla? Beställa hem förstår jag för det har det väl blivit stor hets kring.

En gång de senaste veckorna fanns inte röda linser när jag skulle handla (då köpte en vän ett paket på stora Coop inne i Lund) och sedan har det varit utplockat till och från av vissa märken på vissa varor. Men annars har det varit som vanligt. Tror toapappret var slut en dag då precis i början när det skrevs hysteriskt överallt att toapapper bunkrades.

Jag handlar som normalt ca 1 gång/vecka i fysisk Icabutik precis utanför Lund. Ofta sent på kvällen efter stallet eller sent på eftermiddagen/kvällen på helgen (då det redan tidigare varit utplockat ibland pga kommer efter alla andra).
Har inte varit så illa i de affärer jag varit inne heller förutom jästen som varit slut överallt. De butiker jag varit i är coop degeberga, ica och coop i sjöbo. Så känns som Skåne varit rätt förskonat? :D

En butik som min faster varit med om som det varit riktigt tomt i är ica i hultsfred, småland.
 
Har inte varit så illa i de affärer jag varit inne heller förutom jästen som varit slut överallt. De butiker jag varit i är coop degeberga, ica och coop i sjöbo. Så känns som Skåne varit rätt förskonat? :D

En butik som min faster varit med om som det varit riktigt tomt i är ica i hultsfred, småland.

Undra varför Skåne är förskonat om vår observation stämmer? 😁 Är vi mer chill här? Skolor och sådant har ju ändå stängt o så.

Jag är pinsamt dålig på att följa nyheterna ens i detta läget. Jag har lite kontakt med andra människor redan som det är och mitt jobb är viktigt för läkemedelsbranschen (siter på andra ställen o världen med total lock down har fått fortsätta köra bla) och vi har MÄNGDER med info och restriktioner via jobbet. Så jag läser bara ledningens uppdateringar faktiskt om jag ska vara helt ärlig.

Och så då har jag alltså noterat att mitt Ica inte alls verkar så tomt som "alla andra" rapporterar om lite överallt o på mina (hästiga) sociala medier.
 
Beror på hur mycket Vaniljsås man har på.

Min syster har nåt fel. Man måste ta med flera paket frusen memma åt henne då man reser till henne (bor i London). Hon rycker på riktigt att det är gott.
Memma är väl gott. Äter dock inte några större mängder så flera paket låter överdrivet. :)
Och äter med grädde.
 
Undra varför Skåne är förskonat om vår observation stämmer? 😁 Är vi mer chill här? Skolor och sådant har ju ändå stängt o så.

Jag är pinsamt dålig på att följa nyheterna ens i detta läget. Jag har lite kontakt med andra människor redan som det är och mitt jobb är viktigt för läkemedelsbranschen (siter på andra ställen o världen med total lock down har fått fortsätta köra bla) och vi har MÄNGDER med info och restriktioner via jobbet. Så jag läser bara ledningens uppdateringar faktiskt om jag ska vara helt ärlig.

Och så då har jag alltså noterat att mitt Ica inte alls verkar så tomt som "alla andra" rapporterar om lite överallt o på mina (hästiga) sociala medier.
Kanske får leveranser bättre? större lager? Apoteket var det dock länsat på paracetamol och ibuprofen när jag va inne för 2 veckor sen. Sen har det tagit slut på något enstaka här o där. Men verkar komma in fort igen.
 
Ursäkta ett måhända naivt inhopp men var bor alla ni som har problem att handla? Beställa hem förstår jag för det har det väl blivit stor hets kring.

En gång de senaste veckorna fanns inte röda linser när jag skulle handla (då köpte en vän ett paket på stora Coop inne i Lund) och sedan har det varit utplockat till och från av vissa märken på vissa varor. Men annars har det varit som vanligt. Tror toapappret var slut en dag då precis i början när det skrevs hysteriskt överallt att toapapper bunkrades.

Jag handlar som normalt ca 1 gång/vecka i fysisk Icabutik precis utanför Lund. Ofta sent på kvällen efter stallet eller sent på eftermiddagen/kvällen på helgen (då det redan tidigare varit utplockat ibland pga kommer efter alla andra).

Jag handlar oftast online och där är det stora problem i Stockholm. Inte konstigt eftersom många är sjuka eller i karantän här.
Det verkar också vara här de det bunkras som mest. Stormarknaden närmast mig har ökat sin omsättning extremt mycket senaste två veckorna, så pass att det skrevs om i medier.
Det har varit slut på lite allt möjligt när jag varit där och i mindre affärer medan andra gånger har det varit bättre påfyllt, beror väl på hur tätt inpå att de fyllt på hyllorna man varit där.
 
Undra varför Skåne är förskonat om vår observation stämmer? 😁 Är vi mer chill här? Skolor och sådant har ju ändå stängt o så.
Och så då har jag alltså noterat att mitt Ica inte alls verkar så tomt som "alla andra" rapporterar om lite överallt o på mina (hästiga) sociala medier.

Nä det är lika Chill här (Östergötland) , välfyllt överallt i de stora affärerna.
 
Lyx!

Med ett par ungar som är snoriga går det åt papper utan dess like.. 😫

Som tur var hade vi köpt toapapper på bal från en förening innan hysterin bröt ut.
Funderar på allvar om jag ska ta gamla lakan och sy näsdukar av.
Kanske inte så hygieniskt om ni inte bara använder dom en gång och sen tvättar eller slänger utan att andra har kontakt med den? Tänker på droppsmitta osv men om ni redan bor tillsammans kanske det gör nada i skillnad?
 
Stämmer definitivt inte på mig som kissar typ varannan timme pga vätskedrivande medicin... Jag gör av med bra mycket mer än vad det beräknas. Hade dock varit skönt för ekonomin att inte behöva köpa toapapper på nästan 100 dagar...
Verkar ju vara ett skämt? Är ju så olika hur ofta man går på toa liksom. Jag har mina barn varannan vecka och vi klarar oss med kanske 3 rullar i månaden. Medan min far använder typ 1 rulle på 2 dagar :laugh: Någon med IBS lär ju förbruka mer än någon med bra mage :grin:
 
Verkar ju vara ett skämt? Är ju så olika hur ofta man går på toa liksom. Jag har mina barn varannan vecka och vi klarar oss med kanske 3 rullar i månaden. Medan min far använder typ 1 rulle på 2 dagar :laugh: Någon med IBS lär ju förbruka mer än någon med bra mage :grin:
Ja det är det säkerligen, eller om man gör som någon kändis gick ut med för x antal år sedan att hon ville rädda miljön genom att bara använda en bit per toabesök. Det lät ganska så äckligt och vet inte riktigt hur man får det rent med bara en sådan liten bit :nailbiting:
 
Ja det är det säkerligen, eller om man gör som någon kändis gick ut med för x antal år sedan att hon ville rädda miljön genom att bara använda en bit per toabesök. Det lät ganska så äckligt och vet inte riktigt hur man får det rent med bara en sådan liten bit :nailbiting:
Det kommer jag också ihåg! Det va Sheryl Crow :laugh: har aldrig glömt det uttalandet :nailbiting::D
 
Någon som beställt (och mottagit) receptbelagd medicin från apotea senaste tiden? I så fall hur lång leveranstid blev det? Förstått det som att apoteken åtminstone prioriterar ordrar som innehåller receptbelagda mediciner.
 
Någon som beställt (och mottagit) receptbelagd medicin från apotea senaste tiden? I så fall hur lång leveranstid blev det? Förstått det som att apoteken åtminstone prioriterar ordrar som innehåller receptbelagda mediciner.
Inte precis vad du frågade om men jag beställde receptfri allergimedicin och djurläkemedel i måndags från apoteket och det skickades idag. Så för sådant som inte bör vara prioriterat är leveranstiden inte speciellt lång utan verkar bara vara nån dag längre än normalt.
 
Inte precis vad du frågade om men jag beställde receptfri allergimedicin och djurläkemedel i måndags från apoteket och det skickades idag. Så för sådant som inte bör vara prioriterat är leveranstiden inte speciellt lång utan verkar bara vara nån dag längre än normalt.
Apoteket alltså, inte Apotea? Kollade runt var jag borde beställa men eftersom apotea är snabbast i vanliga fall och de andra också hade meddelande om lång leveranstid nu så valde jag det. Hoppas bara att det inte dröjer mer än två veckor.
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 912
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 352
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 833
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp