Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Jag hamnade i gräl med en kille i drive in-kön på McDonalds idag.
Jag var vrålhungrig efter bad, bastu och nyss påbörjad shoppingrunda så jag tänkte köpa en liten hamburgare. När jag svänger in så står det en parkerad bil och blockerar bägge köerna, jag blinkar. Ingen reaktion. Jag ger en kort tut och föraren pekar finger åt mig, jag pekar tillbaka och vi knackar oss bägge två i huvudet. :devil:

Han kliver UT och börjar gå emot mig och käfta att det går inte fortare, jag vevar ner rutan och käftar tillbaka att han ska välja sida och köra istället då det blir en ledig lucka så han går tillbaka, pekar finger och jag är jättevuxen, stoppar långfingret i munnen och pekar tillbaka. :angel:

Tyvärr kommer man ju alltid på de riktigt elaka och dräpande replikerna efteråt och eftersom han knappast läser här så ska jag inte återge dem, men jag hade nog fått vilken gammal militär som helst att rodna. 🤬

Fast tänk vilken onödig risk du tog när du vevade ner rutan och ni stod och fräste åt varandra 😎

(Med viss ironi) 😉
 
Han vågade sig inte närmare än 10 m, så största risken tog nog han för jag hade ju kunnat följt hans exempel och klivit ut jag med och jagat honom runt bilen, vilt hostande för dramatikens skull! :rofl:

Ha en sådan där varningsskylt i bilen framöver som du kan hålla upp . ”Varning, risk för förgiftning” 👍
 
Angående handkrämen så är min teori att man helt enkelt inte har några pengar kvar för allt har gått till jäst, toapapper, havregryn och salt. Men då kan ju folk iallafall leva på havregrynsgröt ett tag framöver. Sen vet jag inte hur de får in jästen i dieten tar man det när det blir trögt i mag- och tarmsystemet av all havregrynsgröt tro? :idea: Eller funkar inte det?:turd:
 
Skrev om TP på ett annat forum. Och fick följande svar:

"people are not data analysts

you have a family of 4/ both parents work, kids in school.

Most families may realize how long their TP lasts before they need to buy a new container (depending on the size they buy).

Now with everyone stuck at home they may estimate they need 3 times a normal weeks amount.

then factor in Armegedon

I dont know if you ever experienced this as a child because I did with 2 siblings and parents....

parents buy cookies. someone opens it then people may get some not so much as they are hungry but they want to get some before its all eaten...this is a feedback loop...all of a sudden the newly opened cookies are gone in 30 minutes.

similar with toilet paper---people see it and know there is a large demand people who may not need will still buy it now knowing if they may run out and the shelves are empty."

:rofl: :rofl: :rofl:
 
E9391CBB-2F52-4A4A-96B1-DA5599A1C49C.jpeg

Fasiken, jag skulle ha sökt patent på ”rövspaden” när jag hade chansen! :meh::cautious:
 
Samma här på Maxi i Falun. Gissar att det är ICAs just in time som ställer till det, det systemet är ganska trögt.

Jag arbetar på lagret som expiderar till Ica maxi Falun. Det är inte lätt att hinna med, många är sjuka eller rädda för att bli sjuka. Våra regler iom viruset gör det också svårare att hinna med. Vissa leverantörer exporterar inte heller. Många nya medarbetare också. Vi i vårt lilla skruttlager expiderar till norr om Västerås. Vi har även tagit över många butiker från lager i sthlm. Viruset har inte slagit så hårt åt oss än men börjar göra det mer och mer nu.
 
ICA har extrapris på Mjau i konserv. Jag bunkrar så mycket jag orkar bära! Hade jag vetat det hade jag bett min lokala ICA ta hem typ fyra plattor till mig. Minst.

Vad är anledningen att du köper mer än vanligt av kattmat just nu ? Extrapris är det ju regelbundet hela tiden på det ?
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 905
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 352
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 822
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp