Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Hm,
Bor lite lantligt och brukar därför ha ett back-up-lager så vi inte behöver iväg och handla om viktiga saker tar slut. Men lagret fylls på lite osystematiskt, ibland har man glömt att man redan har köpt hem, en del köps in och fylls på uti-fall-att, vid extrapriser eller efter inköp i utlandet. Så ibland blir det lite överbunkrat av varor som inte går åt så ofta.
Städade ut och gick igenom skåpet för några dagar sedan. Det visade sig att vi bunkrat ättika, sirap, jordnötssmör, syltlök eller strössel i överflöd. Om någon är i desperat behov kan jag donera.
Några kilo kaffe känns tryggt att ha hemma, och jag ser en chans att lagret med havregryn kan minskas till en rimlig nivå om jag äter havregrynsgröt till lunch varje dag och remote-working-perioden blir långvarig. Däremot så finns det en risk att den ungerska paprikapastan måste ransoneras snart, har bara sex tuber=1,2 kilo ...
 
Jag är faktiskt bunkrad till max, pga uthämtande av paket hos Willy och ICA (jag handlar alltid när jag är där och hämtar paket). Så nu är min frys fruktansvärt proppad, iofs till en del av glass :angel: Har massa infrysta portioner efter diverse storkok. Dessutom toapapper till midsommar - det enda som fanns kvar var 24 pack :meh:
 
Nu är affärerna som vanligt, tror bara det tog lite tid att fylla på lagerna igen efter allt massivt handlade. (De brukar nog inte ha leverans varje dag och kan tänka mig när alla affärer vill ha extra samtidigt är det omöjligt?)
Kommer f.o.m. måndag hålla mig hemma, så nu börjar tristessen..
 
Jag blev lite hetsad av en kompis och kom in i bunkrings-mode på willys. Nu när jag är hemma och har nyktrat till inser jag att jag köpt 2 fryspizzor, 2 köttfärspajer, en flaska cider (!) och en vetebrödslängd. Eh jaha? O_o

Jag kommer nog aldrig bli bra på att bunkra. :angel: Men nu inleds två veckor hemmavid, det blir spännande!
 
6895E812-B140-48CA-96AA-A18C632593F1.png

😎
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 912
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 352
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 833
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp