Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Veckohandling idag igen då. Den här gången var det helt slut på kycklingbuljong, fryst kyckling och pomes/kroketter. Annars fanns det mesta vi skulle ha, även om det var väldigt utplockat. Någon hade snott alla marabou original dock, till min stora sorg. Vet inte hur jag ska överleva nästa helg utan den :cry:
 
412F8828-E260-4295-A1E8-6ACB9C278FD9.jpeg
Jag vet vad jag har råkat bunkra
 
Jäst är det ofta slut där jag handlar, men när jag såg att det var påfyllt en gång köpte jag två paket. Dottern brukar baka bröd ju.
Mjölmixen till "scones och pizza" är ofta slut märkligt nog, rätt trist för den började jag köpa när så många köpte mjöl och jäst..... Toapapper köper folk fortfarande mycket av, men det verkar som om folk lugnat sig med pasta och ris. Mer normalt nu med allt tycker jag.
Hjälpte nog med lapparna som de satte upp, att handla med hänsyn.

Dock skickade jag bud med en kompis att köpa Alvedon och Ipren åt mig. Beställde på Apotea men de hade inga Ipren alls, så det blev Alvedon och Bamyl istället. Måste ha värktabletter hemma för att ta mot huvudvärken och för att lindra min migrän. Oroväckande att så många hamstrar det så att man inte kan handla normalt när det gäller sina läkemedel!
 
Menar du att folk bunkrar gröna växter?

Det kanske är mer som jäst, vi behöver terapi så bak och trädgård kommit i ropet ;)
Något åt det hållet, en som jobbar på ena stället gissar även på att det möjligen känns säkrare att gå på en plantskola där mycket är ute än inne i en butik. :)
 
Jäst är det ofta slut där jag handlar, men när jag såg att det var påfyllt en gång köpte jag två paket. Dottern brukar baka bröd ju.
Mjölmixen till "scones och pizza" är ofta slut märkligt nog, rätt trist för den började jag köpa när så många köpte mjöl och jäst..... Toapapper köper folk fortfarande mycket av, men det verkar som om folk lugnat sig med pasta och ris. Mer normalt nu med allt tycker jag.
Hjälpte nog med lapparna som de satte upp, att handla med hänsyn.

Dock skickade jag bud med en kompis att köpa Alvedon och Ipren åt mig. Beställde på Apotea men de hade inga Ipren alls, så det blev Alvedon och Bamyl istället. Måste ha värktabletter hemma för att ta mot huvudvärken och för att lindra min migrän. Oroväckande att så många hamstrar det så att man inte kan handla normalt när det gäller sina läkemedel!
Köpte ibuprofen på Apotea i veckan och det var inga problem då men kanske skillnad om man fått det utskrivet som jag? Även paracetamol fanns men mindre att väja mellan, flera utbyten som inte fanns i lager faktiskt.
 
Köpte ibuprofen på Apotea i veckan och det var inga problem då men kanske skillnad om man fått det utskrivet som jag? Även paracetamol fanns men mindre att väja mellan, flera utbyten som inte fanns i lager faktiskt.
Jag har inte det utskrivet, har inte riktigt tänkt på det, men det är ett sablars handlande ibland känner jag, för jag vill inte stå där utan. När andra tycker att ett paket av vardera är normalt så brukar jag ta två, fyller på mina små burkar som jag har i väskan och vill alltid ha tabletter hemma. Tänkte vara smart att nu när det är lite kris med vissa läkemedel så jag köpte brustabletter (Alvedon och Treo), men de hjälper inte alls och magen blir fly förbannad på mig. Bara att lägga åt sidan och jaga vanliga tabletter och försöka få det där lagret av värktabletter igen.
Trätt på krävande kropp! ;)
 
Du är inte ensam, har tre ligister som måste ha mat här hemma!
I mitt fall beror det mest på att jag inte riktigt har koll på vad jag har hemma när jag handlar dock:o. Men med tanke på att hon bara äter en sort och matvägrar om hon får något annat, så tänker jag att det nog är ganska bra att ha mycket hemma.
 
Åh nej, mina proteinbars börjar ta slut! Jag hade ett lager men nu är det inte mycket kvar. Måste lösa det här, skicka någon på uppdrag att köpa det men vet inte riktigt vem som jag ska be. Mamma är hemma och förkyld, pappa jobbar ganska länge och kommer vara trött, syrran har ju äntligen fått jobb så hon är inte hemma och har begränsad ork efter att inte ha jobbat på länge, min bror jobbar länge och kommer också vara väldigt trött efteråt. Har en vän jag kan fråga men det är så tråkigt att inte kunna ta hand om sig själv. Är ju inne på dag 18 i karantän och att inte ha kunnat handla något själv. Jag kommer stå i tacksamhetsskuld till flera efter all hjälp jag fått under den tiden.

Men jag har lovat att jag ska hjälpa tillbaka så fort jag är frisk och med sånt jag har möjlighet att fixa utan bil och med mina resurser. Kanske inte storhandla t.ex. då jag bara kan få med mig det som får plats i min Fjällrävenväska och en kasse men se till att dom har alla basgrejer och hämta ut mediciner osv.
 
Åh nej, mina proteinbars börjar ta slut! Jag hade ett lager men nu är det inte mycket kvar. Måste lösa det här, skicka någon på uppdrag att köpa det men vet inte riktigt vem som jag ska be. Mamma är hemma och förkyld, pappa jobbar ganska länge och kommer vara trött, syrran har ju äntligen fått jobb så hon är inte hemma och har begränsad ork efter att inte ha jobbat på länge, min bror jobbar länge och kommer också vara väldigt trött efteråt. Har en vän jag kan fråga men det är så tråkigt att inte kunna ta hand om sig själv. Är ju inne på dag 18 i karantän och att inte ha kunnat handla något själv. Jag kommer stå i tacksamhetsskuld till flera efter all hjälp jag fått under den tiden.

Men jag har lovat att jag ska hjälpa tillbaka så fort jag är frisk och med sånt jag har möjlighet att fixa utan bil och med mina resurser. Kanske inte storhandla t.ex. då jag bara kan få med mig det som får plats i min Fjällrävenväska och en kasse men se till att dom har alla basgrejer och hämta ut mediciner osv.

Fast alltså, det är inte särskilt betungande att handla några proteinsnacks ens efter en lång dag på jobbet. Skicka ett meddelande till någon som ändå är ute och jobbar och rör på sig du. :)
 
Åh nej, mina proteinbars börjar ta slut! Jag hade ett lager men nu är det inte mycket kvar. Måste lösa det här, skicka någon på uppdrag att köpa det men vet inte riktigt vem som jag ska be. Mamma är hemma och förkyld, pappa jobbar ganska länge och kommer vara trött, syrran har ju äntligen fått jobb så hon är inte hemma och har begränsad ork efter att inte ha jobbat på länge, min bror jobbar länge och kommer också vara väldigt trött efteråt. Har en vän jag kan fråga men det är så tråkigt att inte kunna ta hand om sig själv. Är ju inne på dag 18 i karantän och att inte ha kunnat handla något själv. Jag kommer stå i tacksamhetsskuld till flera efter all hjälp jag fått under den tiden.

Men jag har lovat att jag ska hjälpa tillbaka så fort jag är frisk och med sånt jag har möjlighet att fixa utan bil och med mina resurser. Kanske inte storhandla t.ex. då jag bara kan få med mig det som får plats i min Fjällrävenväska och en kasse men se till att dom har alla basgrejer och hämta ut mediciner osv.
Jag vet inte var du bor men beställa på nätet med hemleverans?
 
Fast alltså, det är inte särskilt betungande att handla några proteinsnacks ens efter en lång dag på jobbet. Skicka ett meddelande till någon som ändå är ute och jobbar och rör på sig du. :)
Hehe, när jag väl kom på att jag behöver proteinbars kom jag på tusen saker till så jag skickade ett meddelande till kompisen som har bil och erbjudit sig innan att handla vid kris. Har egentligen ingen som ska åt det här hållet men kanske kan jag få hem några bars till imorgon om någon kan fixa det ikväll. Väntar med spänningen för att se om jag får hem allt :nailbiting:
 
Tjoho, min kompis handlar hem allt jag behöver. Nu hoppas jag få en ny medicin och att mamma eller pappa kan hämta ut den till mig, ska prata med VC om en kvart. Det är iof ingen bunkring men något jag verkligen skulle behöva så jag håller tummarna för att få hjälp med en ny sort av min Bricanyl.

Oroar mig för att mina mediciner ska ta slut under krisen men det kanske inte är så troligt? Jag kan ju inte bunkra mediciner för att dom kommer med intervall men jag vill ju ha dom jag måste ha. Jag äter väldigt många mediciner som är väldigt viktiga, finns det någon som helst oro för brist på mediciner så som läget är och hur det artar sig. Eller kommer medicinproduktionen alltid vara så prioriterad att det inte kommer påverka oss kunder?
 
Tjoho, min kompis handlar hem allt jag behöver. Nu hoppas jag få en ny medicin och att mamma eller pappa kan hämta ut den till mig, ska prata med VC om en kvart. Det är iof ingen bunkring men något jag verkligen skulle behöva så jag håller tummarna för att få hjälp med en ny sort av min Bricanyl.

Oroar mig för att mina mediciner ska ta slut under krisen men det kanske inte är så troligt? Jag kan ju inte bunkra mediciner för att dom kommer med intervall men jag vill ju ha dom jag måste ha. Jag äter väldigt många mediciner som är väldigt viktiga, finns det någon som helst oro för brist på mediciner så som läget är och hur det artar sig. Eller kommer medicinproduktionen alltid vara så prioriterad att det inte kommer påverka oss kunder?

Fast din mamma som är förkyld ska väl inte till apoteket i det läget. Ang. medicin kan det bli att man får byta sort men med samma innehåll i värsta fall, men du ska inte oroa dig i onödan :heart
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 056
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 363
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 870
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp