Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Alltså är det något som man borde fundera på att bunkra (i måttlig mängd) så är det nog industritillverkade varor, som används i hushållet, som är importerade och som tillverkas utanför EU.

Några exempel: batterier till ficklampor m.m., lampor att byta med om/när de gamla går sönder.

Inte för att jag tror att tillgången på t.ex. lampor kommer att sina helt, men att det under tid kommer att vara en mer oregelbunden tillgång, så då kanske rätt typ och styrka inte finns just när man behöver den.
 
20200403_135014.jpg

ICA i stan har lyssnat på folket.
 
När jag var och handlade lite igår så var det gott om iaf makaroner och annan pasta och massor med toapapper, jag undrar alla som bunkrade vad de gör med allt toapapper, sover på det?
Jag har fått svar på toappersmysteriet.
På Facebook finns några populära klipp på folk som byggt hinderbanor av toapapper till sina katter och hundar.
Det var det allt toapper skulle vara till. :rofl::D
 
Gjorde en snabb sväng till affären idag.

fortfarande står skylten om att jästen är slut på hyllan. Nån som vet om Jästbolaget inte klarar att leverera eller om det tar slut samma stund det når butiken?
(hen jag frågade hade ingen aning....)

Jag har ingen kris men tycker detta är ett märkligt fenomen. Inget annat verkar vara slut.
 
Gjorde en snabb sväng till affären idag.

fortfarande står skylten om att jästen är slut på hyllan. Nån som vet om Jästbolaget inte klarar att leverera eller om det tar slut samma stund det når butiken?
(hen jag frågade hade ingen aning....)

Jag har ingen kris men tycker detta är ett märkligt fenomen. Inget annat verkar vara slut.

Det har varit artiklar om det och de jobbar för fullt med att framställa jäst men eftersom folk bunkrar så mycket så snabbt hinns det inte med. Det är ingen brist på jäst utan brist på folkvett.
 
Jag möter jästbristen med att göra egen jäst istället - jag har "bryggt" en surdegsstartare sedan i måndags, kan knappt vänta tills den är redo att användas!
 
Jag möter jästbristen med att göra egen jäst istället - jag har "bryggt" en surdegsstartare sedan i måndags, kan knappt vänta tills den är redo att användas!
Önskar innerligt att jg skulel gilla surdegsbröd. Men tyvärr har det mesta jag hittills smakat haft stenhård skorpa som gör illa i munnen och varit just surt. Plus att det varit bakat på huvudsakligen vitt mjöl.

Mitt grova bröd med frön kan jag inte komma i närheten av - åtminstone av vad jag hittills googlat :cry:
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 058
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 363
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 870
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 573

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp