Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Jag blir tokig nu i karantäntider på att jag inte kan beställa hem mina mediciner, kan inte det i vanliga fall heller i och för sig men nu skulle det underlätta extremt. Jag har intervall på i princip alla mediciner, vissa på 10 dagar och andra 14 dagar och det är olika dagar för alla :banghead: Sen har jag några på 1-3 månadersintervall men problemet är dom med korta intervall eftersom dom behövs från den dagen jag får hämta ut eller någon/några dagar senare. Jätte träligt att gå till apoteket hela tiden och nu när jag är sjuk kan jag inte men i slutänden måste jag kanske det. Mina föräldrar börjar bli lite krassliga men pappa är friskast så jag har gett både mamma och honom fullmakt att hämta ut mediciner åt mig imorgon, dom viktigaste just den här veckan. Men det är ett problem. Jag räknade ju med att vara frisk nu och kunna ta ut dom själv men jag är fortfarande i samma stadie som jag varit senaste veckorna. Hade varit jätte skönt att få hem dom varje gång det var dags.
 
Apoteket alltså, inte Apotea? Kollade runt var jag borde beställa men eftersom apotea är snabbast i vanliga fall och de andra också hade meddelande om lång leveranstid nu så valde jag det. Hoppas bara att det inte dröjer mer än två veckor.
Nej, inte Apotea tyvärr. Men då det gick såpass fort från apoteket trots att de varnade för lång leveranstid så tror jag inte du behöver oroa dig om inte läkemedlet är restat eller liknande.
 
Apoteket alltså, inte Apotea? Kollade runt var jag borde beställa men eftersom apotea är snabbast i vanliga fall och de andra också hade meddelande om lång leveranstid nu så valde jag det. Hoppas bara att det inte dröjer mer än två veckor.

Inte beställt människomedicin, men receptbelagt till hundarna från Apotea precis. Stod att det kommer levereras på fredag 27/3, det tycker jag lät väldigt snabbt, särskilt som de skrev att de hade EXTREMT långa väntetider nu.

men tänker att det kan variera beroende på recept hur snabbt det kommer?
 
Inte beställt människomedicin, men receptbelagt till hundarna från Apotea precis. Stod att det kommer levereras på fredag 27/3, det tycker jag lät väldigt snabbt, särskilt som de skrev att de hade EXTREMT långa väntetider nu.

men tänker att det kan variera beroende på recept hur snabbt det kommer?

Fick medicin till hästarna nyss. Levererat på 2 dagar. Samma som brukligt.
 
Inte beställt människomedicin, men receptbelagt till hundarna från Apotea precis. Stod att det kommer levereras på fredag 27/3, det tycker jag lät väldigt snabbt, särskilt som de skrev att de hade EXTREMT långa väntetider nu.

men tänker att det kan variera beroende på recept hur snabbt det kommer?
Jag kunde inte se när det skulle levereras. Eller det stod "skickas nästa arbetsdag" men det gäller ju inte nu.
 
Jag beställde från Meds, tog tre dagar fick leverans hem i söndags kväll.
Leverans på en söndag?

Här ute på landet, så existerar i praktiken bara hemleverans via Postnord.

Inga fraktbolag vill köra hemleveranser här, förrän de samlat på sig fler leveranser i trakten, men det kan ta mååånga veckor innan det blir så.
 
Leverans på en söndag?

Här ute på landet, så existerar i praktiken bara hemleverans via Postnord.

Inga fraktbolag vill köra hemleveranser här, förrän de samlat på sig fler leveranser i trakten, men det kan ta mååånga veckor innan det blir så.

Ett företag som heter Aimee eller liknande körde hem det.
Bor ju i Stockholmstrakten så det är antagligen fler här omkring som ska ha varor.
 
Jag har fått carvings för geléhallon. Faktiskt så har jag funderat i hemlighet, mer än en gång på att handla upp ett lager. Jag äter 5 st varje kväll, men dessa små toppar har blivit så viktiga för mig 😆.
Jag kan ju bara se att hallon är den gemensamma nämnaren hos dig och @Habina
Det i sin tur gör att jag är övertygad om att du också blivit Zombie och det trots allt verkar närma sig apokalypsen!! :nailbiting:
 
Allvarligt, var och handlade lite. Så här såg det ut på parkeringen (brukar vara full), folk tänker på säkerhetsavstånd till och med mellan bilarna.

20200325_155357.jpg

Inne i butiken var det lika tomt. SÅ VEM TUSAN ÄR DET SOM KÖPER SLUT PÅ GREJORNA?!
 
Jag blir tokig nu i karantäntider på att jag inte kan beställa hem mina mediciner, kan inte det i vanliga fall heller i och för sig men nu skulle det underlätta extremt. Jag har intervall på i princip alla mediciner, vissa på 10 dagar och andra 14 dagar och det är olika dagar för alla :banghead: Sen har jag några på 1-3 månadersintervall men problemet är dom med korta intervall eftersom dom behövs från den dagen jag får hämta ut eller någon/några dagar senare. Jätte träligt att gå till apoteket hela tiden och nu när jag är sjuk kan jag inte men i slutänden måste jag kanske det. Mina föräldrar börjar bli lite krassliga men pappa är friskast så jag har gett både mamma och honom fullmakt att hämta ut mediciner åt mig imorgon, dom viktigaste just den här veckan. Men det är ett problem. Jag räknade ju med att vara frisk nu och kunna ta ut dom själv men jag är fortfarande i samma stadie som jag varit senaste veckorna. Hade varit jätte skönt att få hem dom varje gång det var dags.

edit : såg nu att mitt svar var en icke fråga 😅
 
Jag kan ju bara se att hallon är den gemensamma nämnaren hos dig och @Habina
Det i sin tur gör att jag är övertygad om att du också blivit Zombie och det trots allt verkar närma sig apokalypsen!! :nailbiting:
Nä du, jag tillhör det andra gänget. Jag har ju räknat med att min häst och jag ska göra utflykter från "lägret" när Zombie-apokalypsen infalligt och leta proviant. Hon snällt och lydigt rida dit jag begär, gå i alla vattenpölar, galoppera utan att busa, genom flocken av zombies.
 
Jag blir tokig nu i karantäntider på att jag inte kan beställa hem mina mediciner, kan inte det i vanliga fall heller i och för sig men nu skulle det underlätta extremt. Jag har intervall på i princip alla mediciner, vissa på 10 dagar och andra 14 dagar och det är olika dagar för alla :banghead: Sen har jag några på 1-3 månadersintervall men problemet är dom med korta intervall eftersom dom behövs från den dagen jag får hämta ut eller någon/några dagar senare. Jätte träligt att gå till apoteket hela tiden och nu när jag är sjuk kan jag inte men i slutänden måste jag kanske det. Mina föräldrar börjar bli lite krassliga men pappa är friskast så jag har gett både mamma och honom fullmakt att hämta ut mediciner åt mig imorgon, dom viktigaste just den här veckan. Men det är ett problem. Jag räknade ju med att vara frisk nu och kunna ta ut dom själv men jag är fortfarande i samma stadie som jag varit senaste veckorna. Hade varit jätte skönt att få hem dom varje gång det var dags.

Kan du ringa dina läkare och be att de lägger dina mediciner på mycket längre intervall? Det hjälper dig inte akut men kan bespara dig problem lite längre fram särskilt om corona fortsätter i några månader.
 
Någon som beställt (och mottagit) receptbelagd medicin från apotea senaste tiden? I så fall hur lång leveranstid blev det? Förstått det som att apoteken åtminstone prioriterar ordrar som innehåller receptbelagda mediciner.
Inte riktigt samma, men jag beställde medicin till hästen i torsdags. Den är inte skickad än.
 
Någon som beställt (och mottagit) receptbelagd medicin från apotea senaste tiden? I så fall hur lång leveranstid blev det? Förstått det som att apoteken åtminstone prioriterar ordrar som innehåller receptbelagda mediciner.
Beställde receptbelagd medicin till hundarna. Kom fram förra veckan och tog 5-6 dagar (var över en helg). Mailade dem däremot för en vecka sedan och de verkar ta tid (vilket är helt ok).
 
Idag när vi var och handlade så var havregrynshyllan sopren, salt fanns inget och likaså var toappappret slut. Den här gången skulle vi inte ha något toappaper dock och havregryn använder jag inte. Men jag bara undrar hur mycket toapapper kan man bunkra egentligen? Har ju hållit på ett tag nu, blir folk så nervösa att de bor på toa dygnet runt eller? Och havregryn kanske kan vara praktiskt att ha hemma men hur många paket kan man göra av med, det brukar väl ändå ta lite tid. Och ska de ha allt saltet till havregrynsgröten? Mysteriet tätnar. .:sneaky:
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 432
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 307
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 719
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp