Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Jag var inte ute i god tid en receptförnyelse men det gick på bara några dagar så jätteglad för det :) Även att de satte 4 uttag så nu behöver jag inte förnya receptet på över 1 år :banana: :bump::bow:

Har alltid fått ett uttag åt gången och även om det räcker ett tag så känns detta skönt.
 
Kan du ringa dina läkare och be att de lägger dina mediciner på mycket längre intervall? Det hjälper dig inte akut men kan bespara dig problem lite längre fram särskilt om corona fortsätter i några månader.
Det går inte tyvärr, det är väldigt strikt och jag är glad att jag inte behöver hämta ut 3 dagar i veckan som förr.

Mina föräldrar har också blivit sjuka igen så nu fick min bror också fullmakt så det blir han som får hämta ut åt mig.

Mina föräldrar var hemma en vecka och gick till jobbet när dom varit symtomfria 2 dagar och sen kom det tillbaka igen så nu är båda hemma igen. Som tur är mest snoriga och pappa mår bra men mamma känner sig krasslig.

Fick iaf hem lite matvaror igår. Min nya grej är apelsiner, jag äter ca 4-5 apelsiner om dagen :p Så jag beställde hem apelsiner av både min bror och mormor så det är väl det jag bunkrar mest, dom håller länge i kylskåpet så tar jag fram ett par i taget. Ganska harmlös bunkring dock att ha 12 apelsiner hemma :D
 
Någon som beställt (och mottagit) receptbelagd medicin från apotea senaste tiden? I så fall hur lång leveranstid blev det? Förstått det som att apoteken åtminstone prioriterar ordrar som innehåller receptbelagda mediciner.

Beställde i förrgår, receptbelagt och lite varor, ska komma med hemleverans ikväll (Budbee) dvs 2 dagar senare. Brukar oftast få hem sakerna till nästa morgon med tidningsbudet i normala fall så hade förväntat mig längre leveranstider än en dag extra. Bor i Stockholm vilket säkert avgör eftersom det finns så många olika leveranssätt här samt nära till apoteas lager.
 
Och när vi är gamla så kommer vi sitta och berätta för barnbarnen om "våren 2020, det var då alla talade om toapapper"
Och barnbarnen tänker "vrickade farmor, så kan det inte ha varit, hon har inte riktigt koll på proportionerna i sina minnen" :confused:

Jag tog faktiskt kort på dottern bredvid den ekande tomma pappershyllan sist vi var och handlade. Så att jag kan lägga fram bevis när hon blir större! :laugh:
 
Själv har jag varit ute och storhandlat min vana trogen, behöver en större bil. :cautious:

4 säckar blomjord
20 kg solrosfrön
2 säckar morötter till hästarna (tror det är 2 x 20 kg)
2 säckar hundmat (2 x 14 kg)
1 burk gurka
2 flaskor chilisås
1 paket makaroner
1,5 kg talg till småfåglarna
2 kg köttben till min köttsoppa :d
6 x 6 penséer
1 melon
3 dl gräddfil
2 kg fryst mango
0,5 kg frysta hallon
1 påskmust

Samt att jag handlade till grannen
4 liter mjölk
4 liter fil
5 dl grädde
1 flaska senap
3 x 6 penséer

I vanliga fall köper jag bara en säck morötter, men eftersom jag jobbar hemifrån nästa vecka vet jag inte när jag passerar någon GG nästa gång så nu blev det lite bunkring av morötterna. :o
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 438
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 308
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 719
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp